به گزارش ایرنا، حجت الاسلام اصغر توسلی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگاران افزود: آیین تحویل سال نو در 15 بقعه متبرکه کاشان و با حضور بیش از 20 هزار نفر زایر برگزار می شود و در تعطیلات نوروز 30 هزار نفر در اقامتگاه های ثابت و موقت این اماکن اسکان می بایند.
وی بیان کرد: در تعطیلات نوروز 50 امامزاده و بقعه متبرکه کاشان در قالب اجرای طرح آرامش بهاری آماده استقبال از گردشگران و مسافران نوروزی است.
رییس اداره اوقاف و امور خیریه کاشان تصریح کرد : طرح آرامش بهاری با هدف تقویت خدمت رسانی مطلوب به زایران و مسافران نوروزی، تقویت باورهای دینی و مذهبی و ارتقای سطح دینی زایران درتعطیلات نوروز برگزار می شود.
وی اجری طرح خیمه های معرفت را از دیگر برنامه های ایام نوروزی این اداره برشمرد و گفت: در این طرح برنامه های مشاوره خانواده، کودک و نوجوان، مشاوره دینی و اعتقادی، تبلیغ چند رسانه ای پیش بینی شده که در غرفه کودکان نقاشی و قرآن خوانی همراه با اهدای جایزه و مسابقه هایی برای کودکان در نظر گرفته شده است.
رییس اداره اوقاف و امور خیریه کاشان از حضور مبلغان زبان دان خارجی در برخی بقاع متبرکه خبر داد و تصریح کرد: این مبلغان میزبان مسافران و گردشگران خارجی هستند که گام مهمی در شناساندن اسلام به سایر کشورهاست.
به گفته وی با توجه به قرار گرفتن بقعه های متبرکه سلطان امیر احمد (ع) و امامزاده ابراهیم (ع) فین و همچنین مسجد آقا بزرگ کاشان در مسیر گردشگران خارجی، مبلغان زبان دان در این مکانها استقرار می یابند.
اصغری تصریح کرد: بقعه های متبرکه شاهزاده زید بن علی النقی(ع)، شاهزاده حسین (ع) روستای باریکرسف، نورالهدی (ع) مشهد اردهال و همچنین امامزاده ولی بن موسی(ع) شهر راوند کاشان برای اسکان ثابت زایرین و مسافران نوروزی در نظر گرفته شده است.
وی همچنین یادآور شد: با توجه به اقامت کوتاه برخی مسافران نوروزی در امامزاده های علی بن باقر(ع) مشهد اردهال، ولی بن موسی(ع) راوند، امامزاده ابراهیم و امامزاده هادی (ع)، امامزاده قاسم (ع) فین ، نورالهدی (ع) مشهد اردهال، اسکان موقت زایران نیز هماهنگی و برنامه ریزی شده است.
در طرح آرامش بهاری سال گذشته که از 28 اسفند 96 لغایت نیمه اول فرودین 97 برگزار شد، افزون بر 385 هزار نفر زایر و مسافر نوروزی در بقعه های متبرکه شهرستان اسکان یافتند.
بقعه های متبرکه شهرستان کاشان شامل 100 امامزاده و سه حسینیه زیارتی، 14 آرامگاه، 2مسجد زیارتی و یک قدمگاه است.
کاشان در 200 کیلومتری شمال اصفهان واقع است.
/6026/6136
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.