به گزارش ایرنا، علی قربان افشاری روز یکشنبه در نشست خبری، با اشاره به سفر مهرماه امسال رییس کل این نهاد به سمیرم اظهار داشت:اضافه بر این مبلغ 10 میلیارد ریال تسهیلات کارگشایی قرض الحسنه در اختیار این نهاد قرار گرفت که تا زمان حاضر 405 مورد وام در این بخش به افراد واجد شرایط پرداخت شده است.
وی با بیان اینکه300 خانوار در نوبت دریافت کمک هزینه مسکن تا قبل از سفر رییس کل کمیته امداد به منطقه داشتیم، ادامه داد: شش هزار میلیون ریال در این بخش هزینه و تسهیلات اعطا شده و علاوه بر آن، مشکل500 نفر متقاضی درخواستی این بخش نیز مرتفع شد.
وی با تاکید بر اهمیت مسایل فرهنگی خانوارها و مدجویان گفت: 15 درصد از مجموع اعتبار تخصیص سفر مهندس فتاح در بخش فرهنگی هزینه شده است.
افشاری در ادامه با اشاره به فعالیت های بخش های متعدد کمیته امداد خاطر نشان کرد: مستمری ماهانه خانوارهای یک تا پنج نفره زیر پوشش این نهاد هشت میلیارد و 300 میلیون ریال اعتبار است.
مدیر کمیته امداد سمیرم اضافه کرد : اکنون 115 دانشجو با سرانه هر ترم هشت میلیون ریال برای هشت ترم و 343 دانش آموز با سرانه ماهانه چهار میلیون و 300هزار ریال زیر پوشش این نهاد هستند.
وی با اعلام اینکه 842 نفر حامی در سال جاری 203 یتیم را ماهانه بطور متوسط 2 میلیون و 401 هزار ریال حمایت می کنند، تصریح کرد: 123 فرزند در طرح محسنین هم داریم که زیر نظر واحد مشارکت های امداد ماهانه 18 میلیون ریال حمایت می شوند.
به گفته افشاری در سال جاری و تا به امروز، ارائه خدمات فرهنگی، مشاوره ای و کالایی با مبلغ 618 میلیون تومان برای 180 زوج جوان داشته ایم.
وی ادامه داد: در بخش اشتغال، سال 97 170 فرصت شغلی تا زمان حاضر ایجاد شده و 56 مددجو به کارگاه های فعال معرفی شدند.
مدیر کمیته امداد امام خمینی(ره) سمیرم اظهارداشت: 78 درصد از مجموع اعتبار 32 میلیارد ریالی بخش اشتغال تا امروز جذب شده است.
وی با یادآوری اینکه در 2 سال اخیر 34 خانوار خودکفا شده اند ادامه داد: برای 600 نفر در حوزه درمان افزون بر یک میلیارد و 300 میلیون ریال اعتبار هزینه شده است.
به گفته این مسوول، برای 130 بیمار صعب العلاج زیر پوشش کمیته امداد در سال جاری 400 میلیون ریال و برای 31 بیمار زمین گیر بطور متوسط 450 هزار تومان در ماه هزینه منهای فاکتورهای پزشکی و خدماتی پرداخت کرده ایم.
وی سپس به درآمدهای صدقات کمیته امداد اشاره کرد و گفت: دو هزار و 300 میلیون ریال در 11 ماهه گذشته در این بخش صدقه جمع آوری شده است.
به گفته مدیر کمیته امداد امام(ره) سمیرم، 10 میلیارد و 344 میلیون ریال در بخش کمک های مردمی ماه رمضان، جشن های نیکوکاری و شکوفه ها و سایر برنامه های این نهاد جذب شده است.
افشاری سرجمع درآمدهای کمیته امداد حضرت امام در این شهرستان در 11 ماهه اخیر را 23 میلیارد و 700 میلیون ریال عنوان کرد.
مسوول ستاد زکات شهرستان سمیرم در این نشست تصریح کرد 2 هزار و 700 میلیون ریال درآمد زکات این منطقه در سال جاری است.
حجت الاسلام میثم آقایی افزود: از مجموع این مبلغ، 700 میلیون ریال نقدی و مابقی کالا و اجناس غیرنقدی بوده است.
وی از فعالیت ای اعضای شوراهای اسلامی شهری، روستایی عشایری در توسعه و ترویج فرهنگ زکات تشکر کرد.
بر همین اساس، سه هزار و 327 خانوار در قلب 10 هزار و 171 نفر جمعیت تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی(ره) سمیرم هستند.
سمیرم با افزون بر 100هزار جمعیت شهری، روستایی و عشایری در 160 کیلومتری جنوب اصفهان واقع شده است.
7147/6026/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.