** دستگیری پنج متخلف شکار و صید در منطقه شکار ممنوع خارو اردستان
ایرنا- پنج متخلف شکار و صید در منطقه شکار ممنوع خارو شهرستان اردستان دستگیر و به مراجع قضایی معرفی شدند.
سرپرست اداره حفاظت محیط زیست اردستان در این باره به ایرنا گفت: مامورین یگان حفاظت محیط زیست شهرستان در دو شبانه روز در گشت و کنترل نامحسوس زیستگاه های منطقه شکارممنوع خارو یک گروه پنج نفری شکارچی غیرمجازراقبل ازاقدام به شکار دستگیر کردند.
حسین شواخی گفت: از متخلفین سه قبضه سلاح شکاری قاچاق، یک قبضه سلاح جنگی به همراه سه دستگاه موتورسیکلت که دو دستگاه از آنها اماراتی قاچاق و مقادیری فشنگ، چنددستگاه دوربین چشمی کشف و ضبط شد.
شواخی اظهارداشت: درزمان حاضر پرونده در دادگاه بخش زواره درحال رسیدگی می باشد.
منطقه شکار ممنوع خارو با گستره 102 هکتاری در شمال و شمال شرق این شهرستان همجوار با پارک ملی سمنان، دارای گونه های جانوری مانند کل و بز، قوچ و میش، جبیر، کفتار، گرگ، کاراکال، پلنگ می باشد.
اردستان در فاصله 118 کیلومتری شمال شرقی اصفهان واقع است.

** اولین نمایشگاه تخصصی دانش آموزی حفاظت از محیط زیست برگزار شد
اولین نمایشگاه تخصصی دانش آموزی حفاظت از محیط زیست با موضوعات آب، هوا، خاک، پسماند، گونه های در معرض خطر به همت بنیاد فرهنگی آموزشی امام صادق(ع) برگزار شد.
این نمایشگاه از 11 الی 15 اسفند ماه 1397 از ساعت 15:30 الی 18:30 به نشانی اصفهان جنب پل میر، بنیاد فرهنگی آموزشی امام صادق( ع) دایر بود.

** پاسگاه محیط بانی مصر در منطقه شکار ممنوع کلاته اصفهان افتتاح شد
پاسگاه محیط بانی مصر در شهرستان خور و بیابانک و منطقه شکار ممنوع کلاته به بهره برداری رسید.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی محیط زیست اصفهان «پارما» آیین افتتاح پاسگاه محیط بانی مصر خور و بیابانک با جمعی از مسوولان
در منطقه شکار ممنوع کلاته برگزار شد.
سید رحمان دانیالی در این آیین با قدردانی از رویکرد زیست محیطی مسئولان شهرستان خور و بیابانک افزود: با وجود همه کمبودها، تلاش ما بر این است که با همکاری بخش های درون و برون سازمان گام های خوبی برای محیط زیست استان برداشته شود و در این راه همه سعی و تلاش خود را خواهیم کرد.
دانیالی با تاکید بر ظرفیت های متنوع و متعدد طبیعت گردی در این اظهار امیدواری کرد: زیر ساخت های لازم برای فعال سازی این بخش ها در خورو بیابانک فراهم شود.
وی با اشاره به اینکه پاسگاه محیط بانی مصر با زیربنای 85 متر مربع در مساحت 600 متر احداث شده است، افزود: برای این پروژه یک میلیارد ریال ازمحل اعتبارات تملک دارایی های سرمایه ای استان اصفهان هزینه شده است.
منطقه شکار ممنوع کلاته با مساحت حدود 134 هزار هکتار در شمال شرق شهرستان خور و بیابانک دارای گونه های با ارزش گیاهی و جانوری است.

** برای نخستین بار در کشور؛ از سامانه پایش برخط وضعیت کمی تالاب بین المللی گاوخونی رونمایی شد
سامانه پایش برخط وضعیت کمی آب رودخانه زاینده رود در بند شاخ کنار تالاب بین المللی گاوخونی با حضور سید حسن قاضی عسگر معاون امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری اصفهان، سید رحمان دانیالی مدیرکل حفاظت محیط زیست استان و برخی از مسئولان استانی و شهرستان اصفهان در سالن جلسات اداره حفاظت محیط زیست استان از طریق اینترنت رونمایی شد.
این سامانه با قابلیت ؛ پایش وضعیت ریزگردها و غبار در منطقه مذکور به صورت برخط، پایش برخط وضعیت گونه های جانوری و گیاهی و قابلیت دید درشب با رقمی بالغ بر 150 میلیون تومان در مدت کمتر از یک ماه مورد بهره برداری قرار گرفت.
** طرح آموزشی یک ساعت با محیط بان در مدارس بخش میمه اجرا شد
طرح آموزشی یک ساعت با محیط‌بان توسط اداره حفاظت محیط زیست شهرستان شاهین شهر و میمه و با همکاری کارشناسان انجمن پرنده شناسان آوای بوم در مدرسه متوسطه اول امام علی (ع) و دبستان معلم، روستای موته از توابع بخش میمه برگزار شد.
در این برنامه با توجه به مجاورت روستا با پناهگاه حیات وحش موته و به منظور ایجاد حس مسئولیت، عشق به طبیعت و تسهیل امر حفاظت در مناطق تحت مدیریت سازمان، آموزش هایی همچون آشنایی با شغل شریف محیط بانی، ارائه نکات جالب توجه در خصوص تنوع زیستی منطقه، معرفی گونه های شاخص (فون و فلور) منطقه با توجه به وضعیت حفاظتی موجود، آشنایی با پرنده نگری، آموزش شناسایی پرندگان و همچنین معرفی عادات رفتاری جذاب آنها با استفاده از کلیپ و تصاویر برای دانش آموزان ارائه شد.
پناهگاه حیات وحش موته از جمله مهم ترین مناطق تحت مدیریت اداره کل حفاظت محیط زیست استان اصفهان است و آهوی ایرانی از گونه های شاخص و حائز اهمیت این منطقه محسوب می شود. همچنین این منطقه از زیستگاه‌های مهم پرندگانی مانند هوبره و بالابان است که از نظر وضعیت حفاظتی در معرض خطر انقراض می باشند وبا توجه به اصل حفاظت با رویکرد تسهیلگری و مشارکت عموم مردم در جهت کاهش تعارضات مردم محلی، همواره در الویت های اداره حفاظت محیط زیست شهرستان قرار دارد.
8114/6026/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.