ام بی اِی به معنای کارشناسی ارشد مدیریت کسب و کار ( Master of Business Administration ) و دی بی اِی به معنای دکترای مدیریت کسب و کار ( Doctorate of Business Administration) است؛ این دوره ها با هدف استفاده کاربردی از علم روز مدیریت برای ارتقا و توسعه کسب و کار ارائه می شود.
احمدرضا سلیمی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: بر اساس اعلام معاونت آموزشی وزارت علوم، مدرک این دوره ها برای ادامه تحصیل در مقاطع بالاتر معتبر نیست.
وی با بیان اینکه دوره های مذکور توسط برخی ازموسسه های آموزش عالی و آموزشی آزاد ارائه و برای آن گواهینامه صادر می شود، تصریح کرد: این دوره ها فقط برای ارتقای سطح تخصصی دانش آموختگان ارائه می شود و گواهینامه های صادره برای اقدام دانشجویان برای تحصیل در مقاطع تحصیلی بالاتر، ارزشی ندارد.
این کارشناس اضافه کرد: در چند سال گذشته برخی موسسه های آموزشی با هدف درآمد زایی بیشتر اقدام به عوام فریبی درباره این دوره ها کرده اند که چنین تخلف هایی توسط دفترهای نظارت و ارزیابی دانشگاه های استان ها و وزارت علوم، بررسی و با عوامل آن برخورد می شود.
سلیمی با اشاره به اینکه تا کنون چند مورد برخورد با این مراکز متخلف در استان اصفهان صورت گرفته است، گفت: هرگونه گزارشی که در این زمینه به دفتر نظارت و ارزیابی دانشگاه ها برسد، پیگیری خواهد شد.
در بخشنامه معاونت آموزشی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری آمده است: هدف این دوره ها در صورت داشتن مجوز از وزارت متبوع و یا سایر مبادی قانونی فقط به منظور دانش افزایی بوده و به هیچ وجه معادل دوره های مقطع دار نیست و ارزش استخدامی و ادامه تحصیل ندارد.
بر این اساس، هرگونه ادعایی از این دست از طرف هر شخصیت حقیقی یا حقوقی فاقد وجاهت قانونی و خلاف مقررات است و توجه نکردن به این مهم موجب لغو مجوز موسسه و یا مرکز برگزار کننده خواهد شد و پیگرد قانونی را نیز در پی خواهد داشت .
اصفهان با حدود 170 دانشگاه و مرکز آموزش عالی و 280 هزار دانشجوی در حال تحصیل دومین استان دانشگاهی کشور است.
6022/ 3011
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.