به گزارش ایرنا، بارش برف اگرچه موجب اختلال در تردد جاده ای و تعطیلی مدارس شهرستان های غرب استان شد، اما در روزهای منتهی به بهار، باز هم زمستان به پستوی گرم خاطره ها خزید تا برف همچنان شادمانه ای خیال انگیز برپا کند.
بارش برف که از شامگاه روز گذشته در بسیاری از شهرها و روستاهای غرب استان اصفهان آغاز شده بود صحنه های حیرت انگیزی از مناظر برفی را در گستره پهناور این منطقه پدیدار کرد.
سرپرست اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای فریدن روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا با بیان اینکه راهداری و حمل و نقل جاده ای فریدن، راه های شهرستان بویین میاندشت را نیز پوشش می دهد، افزود: به دنبال بارش برف در 24 ساعت گذشته مسیر 6 روستای فریدن و 42 روستای بوئین میاندشت مسدود شد که بلافاصله عملیات بازگشایی این محورها آغاز شد و تاکنون ادامه دارد.
اکبر مظاهری افزود: اکنون مسیر 6 روستای مسدود شده فریدن و بیشتر روستاهای بویین میاندشت بازگشایی شده است.
وی اضافه کرد: تلاش می شود تا پایان وقت اداری امروز همه مسیرها به طور کامل بازگشایی شوند.
سه گروه راهداری واقع در مرکز داران، ازونبلاغ و نوغان هر کدام با دارا بودن هشت دستگاه سبک، نیمه سنگین و سنگین، کنترل محورهای شهرستان های فریدن و بوئین میاندشت را بر عهده دارند،در مجموع 24 دستگاه ماشین آلات سبک و سنگین در این مرکز مستقر است.
به دنبال فعالیت سامانه بارشی موجی از مسرت و شادمانی در بین مردم شهرستان های غرب استان اصفهان پدید آمده است.این بارش ها به صورت پراکنده در برخی نقاط همچنان ادامه دارد.
رییس اداره هواشناسی فریدن در گفت و گو با ایرنا، میانگین ارتفاع برف در نقاط شهری این شهرستان را بیش از 7 سانتیمتر و در ارتفاعات بیش از 15 سانتیمتر اعلام کرد.
نوروز ملکی افزود: شدت فعالیت سامانه درمناطق غرب، شمال و شرق استان و از جمله مناطق سردسیر و ارتفاعات طی روز شنبه بیشتربه صورت برف است.
به گفته وی طی روزهای شنبه و یکشنبه کاهش دما بین 6 تا 8 درجه سانتی گراد در این مناطق پیش بینی می شود.
بر اساس گزارش های هواشناسی، ارتفاع برف در محدوده های شهری فریدونشهر به 20 سانتیمتر و در ارتفاعات به بیش از 40 سانتیمتر رسیده است. ارتفاع برف در بویین میاندشت 22 سانتیمتر و در شهر افوس این شهرستان 30 سانتیمتر گزارش شده است. میانگین بارش برف در شهرستان چادگان 5 سانتی متر و در بخش چنارود 8 سانتی متر اعلام شده است.
این بارش ها مدارس شهرستان های فریدن، فریدونشهر و بویین میاندشت را در کلیه مقاطع تحصیلی به تعطیلی کشاند.
به گفته مسوولان راهداری و حمل ونقل جاده ای استان اکنون بیشتر محورهای استان از جمله داران – الیگودرز، فریدونشهر – پشتکوه، فریدونشهر – داران، نجف آباد – اصفهان، چادگان –داران، چادگان - چلگرد، کاشان – قمصر، کاشان – اصفهان، سمیرم – یاسوج، شهرضا –آباده، زرین شهر – شهرکرد، زرین شهر – اصفهان، نطنز – کاشان، کاشان – اردستان، نطنز – مورچه خورت لغزنده و تردد در آنها با زنجیر چرخ امکان پذیر است.
کارشناسان هواشناسی هشدار داده اند مسافران تجهیزات ایمنی و گرمایشی لازم را در سفر به مناطق کوهستانی به همراه داشته باشند.
به گفته مسوولان، پهنه عملیاتی راهداری زمستانه فریدن شامل کل شبکه راه های ارتباطی فریدن و بوئین میاندشت در سه بخش بزرگراه، راه شهری و راه روستایی است و کل بزرگراه های این حوزه 140 کیلومتر است.
راهدارخانه نوغان اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای فریدن، پوشش دهنده مرز دو استان اصفهان و لرستان است که در انتهای بزرگراه شرقی غربی استان واقع شده است؛ نقطه ای که ترافیک استان را رد و به لرستان متصل می کند.
فریدن با جمعیت بیش از 49 هزار نفر در 140 کیلومتری غرب استان واقع است.
شهرستان بوئین میاندشت نیز با جمعیت حدود 30 هزار نفر در فاصله 160 کیلومتری غرب استان اصفهان همجوار با رشته کوه های زاگرس مرکزی قرار دارد.
6026/9861
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.