حجت الاسلام و المسلمین مصطفی حسناتی روز جمعه در گفت و گو با ایرنا افزود: باید برای تحقق این مولفه همه تلاش و برنامه ریزی داشته باشند و در برنامه بودجه کشور اعتبار خاصی برای جوان گرایی و بسترسازی برای حضور این قشر اختصاص دهند.
وی بیان کرد: دولت برای دستگاه های اداری و خدماتی مشروط به جوانگرایی و ایجاد بستر برای جوانان، اعتباربخشی و تخصیص اعتبار داشته باشد.
امام جمعه نجف آباد با بیان اینکه در دوران هشت سال دفاع مقدس جوانان نقش آفرینی داشتند، تصریح کرد: در زمان حاضر باید مثل دوران جنگ جوانان به صحنه بیایند و با اعتماد به آن ها فرصت برای پیشرفت کشور را فراهم کنند.
وی ادامه داد: بی تجربه بودن جوانان را نباید مانعی برای حضور آن ها در مسئولیت های اجتماعی بدانیم زیرا همین قشر در دوران جنگ و در پیشرفت علمی و فناوری با نداشتن تجربه اما افتخارات زیادی را به وجود آورده اند و باید در این زمینه تلاش کنند.
یه تاکید حسناتی تجربه بزرگان نباید کنار گذاشته شود اما باید از توان و نیروی جوانی در کنار با تجربه ها استفاده کرد.
وی با بیان اینکه از نیروهای جوان برای تحلیل بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی استفاده شود، گفت: رهبر معظم انقلاب منصفانه و امیدوارانه در این بیانیه آینده را دیده و تکلیف همه را مشخص کرد و این مجموعه ارزشمند باید تبدیل به متون درسی برای حوزه های علمیه و دانشگاه ها بشود.
وی اضافه کرد : افراد متخصص هر یک از موضوع های مورد تاکید در این بیانیه را بررسی و رسانه ها، معلمان، مردم و روحانیون این تحلیل ها را منتشر و تشریح کنند.
به مناسبت چهلمین سالروز پیروزی انقلاب اسلامی و ورود جمهوری اسلامی به فصل جدیدی از زندگی، حضرت آیت ‌الله‌ خامنه ‌ای رهبر فرزانه انقلاب در بیانیه ‌ای مهم و راهبردی به تبیین ویژگی‌ های مسیر پرافتخار پیموده ‌شده در چهل سال گذشته و برکات خیره‌کننده انقلاب اسلامی در رساندن ایران عزیز به جایگاه شایسته ملت پرداخته و با تأکید بر امید واقع ‌بینانه به آینده و نقش بی ‌بدیل جوانان در برداشتن گام بزرگ دوم به سمت آرمان‌ها، خطاب به جوانان و آینده‌ سازان ایران مقتدر، الزامات این جهاد بزرگ را در هفت سرفصل اساسی بیان کردند.
رهبر معظم انقلاب در این پیام راهبردی با اشاره به سرگذشت 40 ساله انقلاب اسلامی، تفاوت چالش‌های دیروز و امروز انقلاب با مستکبران به ظرفیت‌های مهم کشور برای «گام دوم انقلاب» از جمله نیروی انسانی مستعد و کارآمد و فرصت‌های مادی کشور پرداخته و توصیه‌هایی را برای ایجاد تمدن نوین اسلامی و آمادگی برای طلوع خورشید ولایت عظمی حضرت مهدی عج) مطرح کردند که ایرنا مطالعه آنرا به همگان توصیه می کند.
7131/6026/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.