به گزارش ایرنا، حجت الاسلام والمسلمین محمدعلی انصاری عصر پنجشنبه در آیین اختتامیه و تجلیل از بر گزیدگان سیزدهمین جشنواره تصویرگری رضوی در تالار فرشچیان اصفهان، گفت: گواه این مدعا آثار بسیار هنری در نقاط مختلف اصفهان مشهود است.
وی به جایگاه اصفهان به عنوان مهد فرهنگ و هنر، اشاره کرد و اظهار کرد: آن هنری امروز اصفهان را به اوج رسانده که در خدمت فرهنگ دینی بوده است.
مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان اظهار کرد: یکی از اصلی ترین نیازها در ایران اسلامی کار فرهنگی و دفاع از مسیر فکر، اندیشه و سبک زندگی درست برای انسان ها ست.
وی اظهار کرد: این مساله می تواند مسیر پیشرفت و اگر دچار آسیب شود می تواند عامل گرفتاری و بدبختی یک امت را به همراه داشته باشد.
حجت الاسلام انصاری اضافه کرد: بخش عمده مشکل بشر امروز معطوف به نگاه فرهنگی است و لذا دشمنان انسانیت و دشمنان نظام جمهوری اسلامی ایران، این عرصه را برای لطمه زدن به مردم و کشور انتخاب کرده اند.
وی گفت: همه اهالی فرهنگ باید به دنبال جبران خسارت های احتمالی از آسیب های فرهنگ بیگانه باشند.
مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی اصفهان ادامه داد: بسیاری از دلتنگی های امروز در فکر و اندیشه و سبک زندگی، برخوردهای فردی یا اجتماعی و سیاسی به مشکلات ما در حوزه فرهنگ باز می گردد.
وی خاطر نشان کرد: پیامبر اسلام دو گوهر قرآن و عترت را به عنوان راه پیشرفت و توسعه فکری و فرهنگی انسان معرفی کردند.
حجت الاسلام انصاری اضافه کرد: در بین همه اقوام هیچ کشوری و قومی مانند ایران به اهل بیت (ع) عشق نمی ورزند که اوج آن در محروم و صفر مشهود است و وجود بارگاه ملکوتی حضرت رضا (ع) در ایران اسلامی دومین ویژگی و محمل ابر از علاقه ایرانیان به اهل بیت (ع) است.
جشنواره تصویرگری رضوی در دو بخش تصویرگری داستانی و تصویرگری غیرداستانی « موضوعی » توسط اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان با همکاری بنیاد بین المللی فرهنگی و هنری امام رضا(ع) و دفتر امـور هنـرهای تجـسمی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد.
در این جشنواره 155 اثر به رقابت پرداختند.
6022 /7134
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.