به گزارش ایرنا، پیام نجفی روز سه شنبه در افتتاحیه هفتمین جشنواره مخترعان، مبتکران و نوآوران دانشگاه آزاد اسلامی در سالن شهید حججی دانشگاه آزاد نجف آباد افزود: صنایع از ایده های جدید و خلاقانه استقبال می کنند و دانشگاه آزاد باید سهم تجاری سازی خود در اختراعات و نوآوری را بالا ببرد.
وی افزود: دانشجویان خلاق، مبتکر و نوآور دانشگاه آزاد توانمندی و آمادگی لازم برای حضور در بازار و مراکز صنعتی برای برطرف کردن نیازهای کشور را دارند.
مدیرکل امور اقتصادی، دانش بنیان و سرمایه گذاری دانشگاه آزاد با بیان اینکه تلاش ما این است که نقاط ضعف را کاهش و نقاط قوت را افزایش دهیم، گفت: این دانشگاه آمادگی حمایت از طرح ها و ایده های دارای قابلیت تجاری سازی را دارد.
همچنین دبیر علمی هفتمین جشنواره مخترعان، مبتکران و نوآوران دانشگاه آزاد نیز گفت: هر سال پژوهش های مختلفی بوسیله مخترعان، مبتکران، دانشجویان و اساتید دانشگاه انجام می شود و نتایج این پژوهش ها به منظور ایجاد ارزش افزوده اقتصادی باید به خدمات و محصولات تجاری تبدیل شود.
حامد قمی اظهار داشت: این مسیر به کسب ثروت برای محققان، دانشگاه ها و مراکز تحقیقاتی منجر می شود و مشوقی است تا بودجه بیشتری در اختیار پژوهشگران قرار گیرد و تجاری سازی ایده های آنها به رفع نیازهای جامعه و اشتغالزایی بیانجامد.
وی تصریح کرد: تنها 5 درصد از ایده ها قابلیت تجاری سازی دارند و هدف از برگزاری این جشنواره، شناسایی این ایده ها و هدایت آنها به سوی تجاری سازی است.
دبیر علمی هفتمین جشنواره مخترعان، مبتکران و نوآوران دانشگاه آزاد با بیان اینکه 190 طرح در 14 حوزه به این جشنواره رسیده است، گفت: از این تعداد 131 طرح با کسب50 درصد امتیاز قابلیت ورود به مرحله حضوری را بدست آوردند که در پایان با نظر 37 داور از طرح های برگزیده تقدیر خواهد شد.
هفتمین جشنواره مخترعان، مبتکران و نو آوران امروز در سالن شهید حججی دانشگاه آزاد نجف آباد آغاز شد و به مدت 2 روز ادامه می یابد.
دانشگاه آزاد نجف آزاد درسال 1364 تاسیس شد و در حال حاضر 26 هزار دانشجو در 14 دانشکده این دانشگاه مشغول تحصیل هستند.
شهرستان نجف آباد با بیش در30 کیلو متری غرب اصفهان قرار دارد
6027/ 2093
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.