به گزارش ایرنا، محمدرضا متین پور روز سه شنبه در نشست خبری با خبرنگاران افزود: ‌مددجویان کمیته امداد پس از ایجاد فرصت شغلی و کسب درآمد متناسب با حقوق کارگری مصوب سالانه به خودکفایی می رسند.
وی بیان کرد: در سال جاری 10 هزار نفر از مددجویان کمیته امداد دوره آموزشی مهارتی برای ایجاد شغل را فراگرفتند که پنج هزار فرصت شغلی ایجاد و هفت هزار و 500 نفر از مددجویان حمایتی به فعالیت مشغول شدند.
وی اضافه کرد:‌ برای ایجاد این فرصت های شغلی 950 میلیارد ریال تسهیلات بانکی قرض الحسنه به مددجویان پرداخت شده است.
مدیرکل کمیته امداد استان اصفهان با اشاره به بکارگیری مددجویان در شرکت ها و اصناف، یادآور شد : 750 نفر از مددجویان در مراکز تولید، خدماتی و اقتصادی استان بکار گرفته شدند که به این مراکز بسته های حمایتی از جمله تسهیلات بانکی ارائه شده است.
وی یادآورشد: کمیته امداد اصفهان در بین دستگاه های اداری استان رتبه نخست ایجاد شغل را دارد که 98 درصد از اعتبارات این حوزه را جذب کرده است.
متین پور با بیان اینکه سیاست کمیته امداد واگذاری فعالیت های خیریه به مردم و خودکفایی مددجویان است، اظهارداشت: ارائه تسهیلات بانکی و فعالیت های آموزشی در خودکفایی موثر بوده و راه اندازی 87 مرکز نیکوکاری به مردمی شدن خدمات کمیته امداد کمک کرده است.
وی ادامه داد: مراکز نیکوکاری توسط معتمدین محلی و در مساجد راه اندازی می شوند و ماموریت های کمیته امداد در جمع آوری و توزیع کمک های مردمی به نیازمندان را انجام می دهد .
در استان اصفهان 180 هزار نفر تحت پوشش مستمر و یکصد هزار نفر بطور غیرمستمر تحت پوشش این کمیته قرار دارند.
7131/6026/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.