به گزارش ایرنا، حسن اسماعیلی روز سه شنبه در نشستی خبری به مناسبت سالروز تشکیل کمیته امداد امام خمینی (ره) افزود: چهار میلیارد و 944میلیون ریال از کمک ها در قالب 13 هزار صندوق صدقه و بیش از پنج میلیارد ریال نیز در قالب وجوه امانی، زکات، فطریه و کفاره اهدا شده که 15 درصد به نسبت سال گذشته افزایش نشان می دهد.
وی بیان کرد: 985 نفر حامی در شهرستان آران و بیدگل داریم که 90 نفر از ایتام و 198 نفر از کودکان طرح محسنین را با پرداخت در مجموع هشت میلیارد و 500 میلیون ریال کمک کردند که رشدی 13 درصدی نسبت به سال گذشته داشته است.
رییس کمیته امداد امام خمینی (ره) آران و بیدگل اضافه کرد: مردم نیکوکار این شهرستان در قالب جشن نیکوکاری و عاطفه ها نیز یک میلیارد و 800 میلیون ریال اهدا کردند که رشدی 400 درصدی به نسبت مدت مشابه در سال گذشته دارد.
وی سایر کمک های نقدی و غیر نقدی به کمیته امداد آران و بیدگل را 2 میلیارد و 971 میلیون ریال عنوان کرد و ادامه داد: این بخش از کمک های مردمی نیز برای تامین جهیزیه، اعطای وام های قرض الحسنه کارگشایی، توانمندی و راه اندازی طرح های اشتغالزا و عمرانی برای خانواده های زیر پوشش کمیته امداد و سایر نیازمندان هزینه می شود.
اسماعیلی رویکرد جدید کمیته امداد امام خمینی (ره) را ‌مردمی تر کردن امور خیر و استفاده از فناوری‌های نوین و الکترونیکی در این مسیر برشمرد و افزود: برای ترویج و نهادینه کردن روش‌های نوین و الکترونیکی جمع آوری کمک‌های مردمی و صدقه، صندوق های کوچک و متوسط، جشن نیکوکاری و عاطفه ها را به سمت پرداخت با درگاه‌های جاری این نهاد از قبیل صدقه پیامکی، سامانه الکترونیکی، تلفن گویا، نرم افزارهای بانکی برنامه ریزی شده است.
وی تشریح کرد: کمک‌های مردمی به صورت استانی و شهرستانی در روش پرداخت الکترونیکی قابل تفکیک بوده و مبالغ واریزی در سرفصل های گوناگون کمک به نیازمندان و مددجویان در نظر گرفته می شود.
به گفته وی، نزدیک به 2 هزار و 300 خانوار در شهرستان آران و بیدگل زیر پوشش خدمات کمیته امداد امام خمینی (ره) هستند.
آران و بیدگل با جمعیت افزون بر 103 هزار نفر در فاصله نزدیک به 6 کیلومتری کاشان و 215 کیلومتری شمال اصفهان واقع است.
7472/8123
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.