جاذبه های گردشگری در خطه کویری خور و بیابانک بی نهایت است اما در چند روزه نوروز می توان علاوه بر طبیعت بکر به تماشای برخی نقاط همانند قلعه تاریخی بیاضه، جندق ، کرمه ، نارین قلعه، روستای فرخی دریاچه نمک نیز رفت.
فرماندار خوروبیابانک در باره آمادگی این خطه برای نوروز گفت: این شهرستان با جاذبه های گردشگری، تاریخی وطبیعی آماده استقبال از گردشگران نوروزی است و دستگاه های متولی می توانند در این زمینه از ظرفیت سازمان های مردم نهاد استفاده کنند.
عباس بلانیان روز سه شنبه درگفت و گو با ایرنا افزود: اگر برنامه ریزی و فراهم کردن امکانات مناسب توسط اعضای ستاد خدمات سفر از جمله شهرداری ها، آموزش و پرورش، میراث فرهنگی و دیگر ادارات دولتی فراهم شود مسافران و گردشگران زیادی راغب به گذران تعطیلات نوروزی در این شهرستان خواهند شد.
وی گفت: باید برنامه ریزی لازم برای جذب و ماندگاری هرچه بیشتر مسافران و گردشگران نوروزی صورت پذیرد تا با گردش مالی که ایجاد می شود چرخه معیشت و اقتصاد شهرستان بچرخد.
فرماندار خوروبیابانک در ادامه بر لزوم افزایش هم افزایی وهمدلی در راستای ارائه خدمات شایسته به مسافران و گردشگران نوروزی در این شهرستان تاکید کرد.
بلانیان اضافه کرد: کیفیت خدمات سفرهای نوروزی اهمیت زیادی دارد و دستگاه های متولی باید بهترین خدمات رسانی را در این ایام تدارک ببیند.
وی گفت: از دستگاه های اجرایی و خدمات رسان و متولیان امر فرهنگی این شهرستان انتظار می رود با کمک سایر بخش ها، جاذبه های گردشگری شهرستان را جدی تر و متفاوت تر از سال های گذشته معرفی کنند.
فرماندارخورو بیابانک همچنین آماده سازی فضای شهری وروستایی، زیباسازی ورودی های شهرستان، ساماندهی کمپ های اقامتی، نصب علائم و تابلوهای راهنمای گردشگران و آمادگی دستگاه های خدمات رسان برای هرگونه حوادث احتمالی را پیش از تعطیلات نوروزی خواستار شد.
وی همچنین با تشریح وظایف کمیته های ستاد خدمات سفر این شهرستان اظهار داشت: تمام دستگاه های اجرایی و خدمات رسان، ضمن آماده باش کامل نسبت به معرفی کشیک های اداری برای خدمات رسانی به مسافران در انجام خدمات با یکدیگر همکاری می کنند.
بلانیان افزود: فراهم سازی زمینه لازم برای افزایش ماندگاری گردشگران در شهرستان ضروری است و در این رابطه باید خدماتی که به مسافران ارائه می شود افزایش و ارتقا یابد.
وی ادامه داد: با نزدیک شدن به ایام نوروز فرصت بسیار مطلوبی برای معرفی جاذبه های گردشگری، صنایع دستی، محصولات بومی و محلی این شهرستان فراهم شده است که می ‌توان از این ظرفیت بیشترین بهره‌ برداری را برای رونق تولید و فروش محصولات داشت.
فرماندار خوروبیابانک خاطرنشان کرد: گردشگری می تواند اقتصاد خورو بیابانک را پویا کند که توجه به کیفیت نیروی انسانی فعال و کارآمد مهمترین ملزومات این صنعت است.
بلانیان افزود: این شهرستان را می توان با داشتن صدها اثر تاریخی، فرهنگی و جاذبه های طبیعی به عنوان قطب گردشگری استان و کشور برشمرد.
وی گفت: برای رفاه حال مسافران و گردشگران تمهیدات لازم شامل تامین نان، پول نقد در عابر بانکها، سوخت وسائط نقلیه و فعال بودن مراکز بهداشتی و درمانی در نظر گرفته شده است.
فرماندار خور و بیابانک همچنین ظرفیت اسکان و اقامت مسافران و گردشگران در این شهرستان را بیش از 160هزارنفر در شبانه روز بیان کردو گفت: این ظرفیت اقامتگاه های بوم گردی، مدارس، هتل های سنتی، فضاهای شهری و مراکز مذهبی پیش بینی شده است.
رنوروز 97 بیش از 136هزارگردشگر داخلی و خارجی و مسافر نوروزی از جاذبه های تاریخی، طبیعی خوروبیابانک دیدن کردند.

** اقامتگاه های خوروبیابانک در نوروز 98 افزایش نرخ ندارد
رییس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خور و بیابانک نیز گفت: در ایام نوروز 98 نرخ اسکان در اقامتگاه های رسمی شهرستان افزایش نمی یابد.
حسین رییسی افزود: بهای اقامت در تاسیسات رسمی گردشگری شهرستان برای تعطیلات نوروزی ثابت می ماند و مدیران این مجموعه ها موظفند نرخ مصوب را بدون بازنویسی در معرض دید مسافران و گردشگران قرار دهند.
وی هشدار داد که تمامی اقامتگاه ها و تاسیسات گردشگری رسمی شهرستان در ایام تعطیلات نوروزی رصد می شوند و در صورت هرگونه تخلف برخورد قانونی خواهد شد.
رییسی کل ظرفیت اقامت در تاسیسات گردشگری شهرستان را سه هزارو 375 نفر در شبانه روز اعلام کرد و گفت: در تمامی تاسیسات گردشگری خور و بیابانک 361 تخت و 667 اتاق برای اقامت میهمانان وجود دارد.
رییس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خور و بیابانک افزود: اقامتگاه های بوم گردی از ظرفیت های مهم برای جذب گردشگران به شمار می رود و ایجاد این مجموعه ها به عنوان یک فرصت سرمایه گذاری محسوب می شود.
وی ادامه داد: بوم گردی با ایجاد فرصت پیشرفت و توسعه اقتصادی می تواند جایگزینی برای سایر منابع درآمد برای مردم محسوب شود.
رییسی اضافه کرد: هم اینک این شهرستان دارای 52 اقامتگاه بوم گردی، دو هتل و یک اقامتگاه سنتی، یک سفره خانه، یک مهمانپذیر و یک مجتمع گردشگری است.
وی گفت: هم اکنون حدود 40 واحد اقامتگاه و مجتمع گردشگری در دست اقدام است و با راه اندازی این واحد ها برای بیش از 50 نفر به صورت مستقیم شغل ایجاد می شود.
رییس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خورو بیابانک با بیان اینکه تا کنون برای 225 نفر اشتغال ایجاد شده است گفت: رونق بوم گردی در توسعه و آبادنی مناطق شهری و روستایی موثر است و این مکان ها علاوه بر تاثیر در آبادانی نقش بسزایی در معیشت و اقتصاد پایدار خانوارها دارد.
وی افزود: هم اکنون خورو بیابانک دارای 54 واحد تاسیسات گردشگری با ظرفیت پذیرش اقامت سه هزار و 225 نفر است که 25 واحد اقامتگاه بوم گردی، 12واحد مجتمع گردشگری و دو باب سفره خانه سنتی و هتل است.
رییسی تصریح کرد: با راه اندازی 39 واحد جدید فعالیت این تاسیسات 93 واحد می رسد.
وی افزود: درنوروز 97بیش از 136هزارگردشگر داخلی و خارجی و مسافر نوروزی از جاذبه های تاریخی، طبیعی خوروبیابانک دیدن کردند.
وی دریاچه نمک دهکده نمکی کویر مصر ، رمل های ماسه ای و چال سلکنون را از جاذبه های خور و بیابانک عنوان کرد و گفت : قلعه‌ جندق، بیاضه، چشمه‌های گرمه آبگرم و بقعه شمس الدین مهرجان از دیگر آثار طبیعی و تاریخی این شهرستان است.
شهرستان خوروبیابانک سالانه میزبان بیش از 160هزار گردشگر داخلی و خارجی و مسافر است.
این شهرستان از شمال با شهرستان دامغان در استان سمنان، از جنوب با شهرستان اردکان در استان یزد، از شرق با شهرستان طبس در استان خراسان جنوبی و از غرب با روستای چوپانان در شهرستان نایین هم مرز است.
شهرستان خور و بیابانک با 12 هزار کیلومتر وسعت و 20 هزار نفر جمعیت در 420 کیلومتری شرق مرکز اصفهان واقع است.
6022 / 9860
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.