به گزارش ایرنا، اسماعیل بایبوردی روز یکشنبه در جلسه کارگروه بهداشت و درمان آران و بیدگل افزود: تعداد مجموع افراد ارزیابی شده از نظر فعالیت بدنی در بین مردان میانسال این شهرستان از ابتدای سال 96 تا کنون 12 هزار و 432 نفر بوده که از این میان تحرک افزون بر 63 درصد آنها پایین ارزیابی شده است.
وی شعار هفته سلامت مردان ایرانی مبنی بر مردان فعال تر، مردان سالم تر را یادآور شد و بیان کرد: جمعیت مردان این شهرستان 38 هزار و 359 نفر شامل 32 هزار و 851 نفر شهری و پنج هزار و 508 نفر روستایی و وضعیت پوشش برنامه میانسالان مرد آران و بیدگل از ابتدای طرح تحول نظام سلامت تا کنون 52.5 درصد می باشد.
فرماندار آران و بیدگل هدف برنامه های سلامت مردان این شهرستان را تامین سلامت جسمی و روانی در دوره های گوناگون زندگی، ایجاد فرهنگ توجه به سلامتی پیش از بیماری، افزایش دسترسی مردان به اطلاعات سلامتی و گسترش فرهنگ همکاری درون بخشی و برون بخشی دستگاه های مرتبط با وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی عنوان کرد.
وی سلامت مردان را عامل استحکام و ارتقای نیروی کار جامعه و توسعه کشور برشمرد و اضافه کرد: جمعیت سالمندان آران و بیدگل 10 هزار و 961 نفر (48.3 درصد مرد و 51.7 درصد زن) برابر با 10 درصد مجموع جمعیت این شهرستان است.
بایبوردی، بهبود کیفیت سلامت مردم را موجب شادابی جامعه دانست و خواستار اجرای طرح سه شنبه های بدون خودرو و دخانیات در آران و بیدگل شد و از دستگاه های ذیربط خواست تا در این زمینه اطلاع رسانی و فرهنگ سازی کنند.
وی در ادامه نیز بر ضرورت رعایت استاندارد کیفی آرد و نان در آران و بیدگل تاکید کرد و خواستار نظارت جدی تر دستگاه های نظارت و بازرسی بر آشپزخانه ها، شیرینی فروشی ها و همچنین مرکزهای تولید و بسته بندی مرغ به ویژه در روزهای پایانی سال شد.
فرماندار آران و بیدگل همچنین راه اندازی طرح های عمرانی و خدماتی مانند پارک ها و تجهیزات آن را بدون دریافت استانداردهای مورد نیاز ممنوع اعلام کرد و از دستگاه های اجرایی این شهرستان خواست تا نسبت به استانداردسازی تجهیزات این مرکزها پیش از بهره برداری اقدام کنند.
شهرستان آران و بیدگل با جمعیت افزون بر 103 هزار نفر در فاصله نزدیک به 6 کیلومتری کاشان و 215 کیلومتری شمال اصفهان واقع است.
7472/8123
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.