به گزارش ایرنا، در این برنامه یک هیات تجاری متشکل از 40 نفر از اتاق بازرگانی عمان، شهرداری مسقط ، مسوولان دولتی، بازرگانان و شیوخ عمانی جهت آشنایی و ایجاد ارتباط مستقیم با توانمندی های ایران و اصفهان در زمینه های مختلف به کشورمان سفر کردند.
زمینه های فعالیت اعضای این هیات بیشتر در بخش های پزشکی و سلامت، صنایع ساختمانی، صنایع دستی، فناوری های نوین، فناوری اطلاعات و نرم افزار، نفت و مواد پتروشیمی، ماشین آلات و خطوط تولید صنایع، تسویه آب شیرین، مواد غذایی، گردشگری، مبلمان، فرش و کشاورزی است.
محورهای این رویداد، آشنایی تاجران و بازرگانان عمانی با توانمندی های صنعتگران ایران، صادرات بدون واسطه به عمان، ملاقات با سرمایه گذاران عمانی، فروش محصولات ایرانی، مشارکت با تاجران عمان، افزایش مراودات اقتصادی عمان، ارائه برنامه های فرهنگی با هویت ایرانی، آشنای با نیازهای بازار عمان، معرفی شرکت های دانش بنیان و محصولات آنها به تاجران عمانی و راه اندازی خطوط تولیدی در عمان است.
عمان روابط خوب سیاسی و اقتصادی با کشور ایران دارد و دروازه ورود به آفریقا محسوب می شود، از این رو فرصت های خوبی در این کشور برای توسعه صادرات به منطقه وجود دارد.
در زمان حاضر بیشتر صادرات ایران به این کشور شامل صنایع غذایی و ساختمانی است، همچنین فرصت های سرمایه گذاری مانند راه اندازی خطوط تولید و انتقال دانش فنی برای ایرانی ها در این کشور وجود دارد.
این رویداد به همت شرکت دانش بنیان سبک بتن پرتینان مستقر در شهرک علمی تحقیقاتی اصفهان آغاز به کار کرده است.
اصفهان با بیش از پنج میلیون نفر جمعیت، 9 هزار واحد تولیدی و صنعتی و 160 هزار واحد صنفی، یکی از صنعتی ترین استان های کشور است.
عُمان با بیش از 4 میلیون و 500 هزار نفر جمعیت، کشوری پادشاهی در منطقه خاورمیانه و پایتخت آن، شهر مسقط است.
عمان دارای مرز دریایی با ایران و با 5٬5 میلیارد بشکه ذخایر اثبات شده نفت خام، بیست و دومین کشور در جهان و هفتمین کشور در منطقه خاورمیانه از نظر میزان ذخایر نفت است.
کالاهای صادراتی مهم عمان شامل نفت خام، صادرات مجدد کالا، ماهی، فلزات و پارچه و کالاهای وارداتی مهم آن، ماشین‌آلات و تجهیزات حمل و نقل، کالاهای صنعتی مواد غذایی و روغن صنعتی است.
9913/6026/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.