به گزارش ایرنا، بر اساس این تفاهم نامه که به مدت چهار سال اجرا می شود این 2 دانشگاه در زمینه های هم افزایی توانمندی ها از طریق استفاده از ظرفیت های مشترک، برگزاری سمینارها و کارگاه های آموزشی، انجام طرح های تحقیقاتی، استفاده از امکانات موجود مانند آزمایشگاه ها، تبادل استاد، تدوین و تالیف اسناد و مدارک علمی و تبادل آنها و حمایت از پایان نامه ها باهم همکاری خواهند داشت.
سرپرست دانشگاه فرهنگیان استان اصفهان در آیین امضای تفاهم نامه در محل سالن اجتماعات پردیس فاطمه زهرا(س) این دانشگاه گفت: این دانشگاه بدنبال همکاری با سایر موسسه های آموزش عالی بمنظور ارتقای کیفیت و استفاده از ظرفیت ها و توانایی هایی موجود است.
شهرام عروف زاد با بیان اینکه دانشگاه فرهنگیان، ماموریت گراست، افزود: در زمان حاضر 16 رشته تحصیلی در این دانشگاه در استان اصفهان ارائه می شود که در رشته های تربیت بدنی، علوم اجتماعی، فیزیک، شیمی، ریاضی و کودکان استثنایی، قطب کشوری بشمار می آید.
وی تعداد دانشجویان این دانشگاه را چهار هزار نفر اعلام و اضافه کرد: آنها بصورت شبانه روزی و بورسیه وزارت آموزش و پرورش هستند و مبلغ حُکم ماهانه آنها هشت میلیون ریال است که 45 درصد آن بابت هزینه های دانشگاه کسر می شود.
عروف زاد با بیان اینکه دانشگاه فرهنگیان استان اصفهان بدنبال استفاده از ظرفیت ها و داشته های موجود در جهت توسعه نگرش دانشجویان خود است، خاطرنشان کرد: حدود 60 تشکل فرهنگی، اجتماعی و سیاسی در این دانشگاه فعال است.
مدیر ارشد دانشگاه صنعتی مالک اشتر در اصفهان در این آیین گفت: این دانشگاه از سال 63 فعالیت خود را با نام ' علوم و صنایع دفاعی' آغاز کرد و برای نخستین بار رشته مهندسی هوا و فضا در کشور در این مجموعه ارائه شد.
حسین ثقفی فر با بیان اینکه این دانشگاه از سال 77 به بعد از آموزش محور بودن به پژوهش محور شدن حرکت کرد، افزود: همچنین ارائه رشته های سنتی که در دانشگاه های دیگر بود، متوقف شد و از سال 80 سه رشته مورد نیاز صنایع دفاعی یعنی هوا و فضا، کشتی سازی و اپتیک و لیزر ادامه پیدا کرد.
وی با بیان اینکه رشته های کارشناسی ارشد از سال 79 و دکترا از سال 90 در دانشگاه صنعتی مالک اشتر ارائه شد، خاطرنشان کرد: این دانشگاه پژوهش محور و از نسل سوم شناخته می شود و 50 درصد از موظفی اعضای هیات علمی به کارهای پژوهش، تعلق دارد.
ثقفی فر با اشاره به اینکه 40 درصد از دانشجویان این دانشگاه در اصفهان و سایر آنها در تهران، فارس و سه پژوهشکده دانشگاه مشغول تحصیلند، اضافه کرد: 2 هزار و 500 میلیارد ریال طرح های پژوهشی در دانشگاه صنعتی مالک اشتر در دست اجراست که یکهزار میلیارد آن در مجموعه شاهین شهر اصفهان انجام می شود.
مدیر ارشد دانشگاه صنعتی مالک اشتر در اصفهان با تاکید بر اهمیت رسالت دانشگاه فرهنگیان در آموزش و تربیت معلمان و مربیان مورد نیاز کشور، گفت: ما برای انتقال مفاهیم علوم و برگزاری کارگاه های آموزشی در رشته های مختلف آماده همکاری با این دانشگاه هستیم.
دانشگاه صنعتی مالک اشتر با هدف اجرای پروژه های تحقیقاتی خاص ملی و آموزش و تربیت کارشناسان و کادر ویژه مورد نیاز صنایع و مراکز تحقیقاتی کشور در سال 1363 تأسیس شد.
این دانشگاه دارای رشته های مختلفی در زمینه های ارتباطات و فناوری اطلاعات، برق و الکترونیک، علوم کاربردی، علوم و فناوری زیر دریا، مدیریت و فناوری های نرم، مکانیک و هوا فضا، مواد و فناوری های ساخت، مهندسی پدافند غیرعامل، شیمی، مهندسی شیمی، مهندسی صنایع ، مهندسی مواد، فناوری های زیستی و علوم و فناوری دفاعی است.
این دانشگاه دارای دو پردیس در شاهین شهر ( 20 کیلومتری شمال اصفهان ) و تهران و حدود یکهزار دانشجوست.
دانشگاه فرهنگیان استان اصفهان دارای حدود چهار هزار دانشجو و 70 عضو هیات علمی است.
6022/ 3011
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.