هوشنگ طالبی روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: این موضوع باید آویزه گوش همه تصمیم سازان کشور باشد تا بر اساس علم و دانش حرکت کنند.
وی خاطرنشان کرد: تجربه کشورهای پیشرفته که به قدرت رسیدند نشان می دهد که تصمیم سازی آنها بر اساس دانش بوده است زیرا این کار، تصمیم های درست را تضمین می کند.
طالبی با بیان اینکه برای این کار نیاز به زیرساخت هایی است که مهمترین آنها، دانشگاه می باشد، اضافه کرد: دانشگاه ها، تربیت نیروی انسانی را به عهده دارند و این نیروی انسانی در آینده در جامعه تصمیم سازی و تصمیم گیری می کند.
وی ادامه داد: همانطور که رهبری در بیانیه گام دوم انقلاب اشاره کردند این زیرساخت ها به خوبی در کشور وجود دارد و در چهار دهه گذشته امکانات دانشگاهی بسیاری ایجاد شده است.
رییس دانشگاه اصفهان تاکید کرد: مساله مهم این است که ما نباید فقط به صرف دانش و محفوظات که ممکن است از غرب آمده باشد، بسنده کنیم بلکه باید با تکیه بر توان داخلی و فعالیت های پژوهشی به مرز دانش برسیم.
طالبی با اشاره به روند تولید علم در کشورمان پس از انقلاب اسلامی، خاطرنشان کرد: شیب رشد آن از متوسط جهانی بیشتر است و ما نسبت به بسیاری از کشورها در جایگاه خوبی قرار داریم که این امر نشان دهنده کیفیت کار است.
وی وظیفه دانشگاه ها در تحقق اهداف مد نظر رهبر معظم انقلاب در گام دوم انقلاب را تقویت مسیر تولید علم و تبدیل آن به فناوری و ثروت ذکر و تصریح کرد: وظیفه سایر دستگاه های اجرایی این است که با تکیه بر دانش، تصمیم سازی کرده و هرجا که نیاز به مشاوره فنی و علمی دارند به دانشگاه ها مراجعه کنند.
طالبی با تاکید بر اینکه این کار، تبدیل دانش به فناوری و تبدیل فناوری به ثروت را تضمین می کند، خاطر نشان کرد: اگر در زمان حاضر کاستی در کشور است در بخش تبدیل فناوری به ثروت است.
رییس دانشگاه اصفهان ادامه داد: ما در بخش دانشگاهی مسیر تبدیل علم به فناوری و ثروت را شروع کردیم و امیدواریم در سایر بخش ها نیز با تکیه بر توانایی های موجود در آن سرمایه گذاری شود.
رهبر معظم انقلاب اسلامی 24 بهمن سال جاری در بیانیه ای مهم و راهبردی به مناسبت چهلمین سالروز پیروزی انقلاب اسلامی و ورود جمهوری اسلامی به فصل جدیدی از زندگی به تبیین ویژگی‌های مسیر پر افتخار پیموده شده در 40 سال گذشته و برکات خیره‌کننده انقلاب اسلامی در رساندن ایران عزیز به جایگاه شایسته ملت پرداختند و با تأکید بر امید واقع‌ بینانه به آینده و نقش بی‌ بدیل جوانان در برداشتن گام بزرگ دوم به سمت آرمانها، خطاب به جوانان و آینده‌سازان ایران مقتدر، الزامات این جهاد بزرگ را در هفت سرفصل اساسی بیان کردند.
ایشان در این بیانیه ضمن بیان هفت توصیه به جوانان ایرانی از جمله علم و پژوهش، معنویت و اخلاق، اقتصاد، عدالت و مبارزه با فساد، استقلال و آزادی، عزت ملی، روابط خارجی، مرزبندی با دشمن و سبک زندگی، خواستار توجه آنان به این موضوع شدند.
/6026/3011
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.