شبکه دانشگاه های جاده ابریشم (SUN) با هدف توسعه روابط علمی و فرهنگی کشورهای در مسیر جاده ابریشم و تحکیم صلح و دوستی و احیای سنت های مشترک ملت ها در دانشگاه مطالعات خارجی هانکوک در کره جنوبی از سال 2015 تشکیل شد، در زمان حاضر 78 دانشگاه و موسسه تحقیقاتی از 30 کشور عضو این شبکه هستند.
سیدکمیل طیبی روز شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: سومین مسابقه شعر و مقاله نویسی شبکه دانشگاه های جاده ابریشم در 29 شهریور سال آینده برگزار می شود و دانشجویان دانشگاه های عضو این شبکه می توانند در آن شرکت کنند.
وی اظهارداشت: از ایران سه دانشگاه اصفهان، علامه طباطبایی و بین المللی امام خمینی(ره) قزوین عضو این شبکه هستند.
وی با بیان اینکه این مسابقه در 2 بخش نگارشی و عکاسی برگزار می شود، خاطرنشان کرد: در بخش نگارشی (WRICOS 2019) آثار شعر با موضوع پدر و آثار مقاله با موضوع 'دانشگاه ها و دانشگاهیان با همکاری یکدیگر چه کارهایی باید انجام دهند تا جاده ابریشم را به جاده­ صلح و دوستی تبدیل کنند؟ ' می تواند به دبیرخانه ارسال شود.
طیبی آخرین مهلت ارسال آثار به این بخش را 15 اردیبهشت سال آینده اعلام و اضافه کرد: بخش عکاسی (PHOCOS 2019 ) با موضوع ' تجارت و بازاریابی در جاده ابریشم ' برگزار می شود که آثار آن باید تا 30 اردیبهشت ارسال شود.
وی با بیان اینکه 2 سال گذشته چهار دانشجوی این دانشگاه در این رقابت ها، رتبه های برتر کسب کردند، گفت: دانشجویانی که علاقه مند به شرکت در سومین دوره ای رقابت ها هستند می توانند آثار خود را به روابط عمومی دانشگاه اصفهان تحویل دهند.
طیبی افزود: مراسم معرفی برترین های این مسابقه ها، 20 سپتامبر 2019 در شهر آلماتی قزاقستان برگزار خواهد شد.
جاده ابریشم، شبکه راه های به هم پیوسته با هدف بازرگانی در آسیا بود که شرق، غرب و جنوب آسیا را به هم و به شمال آفریقا و شرق اروپا پیوند می داد.
این مسیر تا قرن پانزدهم میلادی به مدت یکهزار و 700 سال، بزرگترین شبکه بازرگانی و ارتباطی دنیا بود.
با توجه به تحول های علمی و اقتصادی در شرق، اهمیت جاده ابریشم در تحول اقتصادی کشورهای آسیایی و عضویت دانشگاه های برجسته کشورهای اروپایی همچون ایتالیا، اسپانیا، پرتغال، یونان و روسیه در شبکه دانشگاه های جاده ابریشم (SUN) و عضویت در این شبکه گام موثری در همکاری های علمی و دانشگاهی و گسترش مبادلات فرهنگی و اقتصادی بین ایران و دیگر کشورها در مسیر تاریخی جاده ابریشم می شود.
نخستین مجمع عمومی شبکه دانشگاه های جاده ابریشم سال 2015 با حضور 800 نفر از 32 دانشگاه و موسسه تحقیقاتی از 21 کشور سراسر جهان در شهر گیانگجو کره بمنظور پایه ریزی شبکه دانشگاه های جاده ابریشم برگزار شد.
این مجمع، چهار موسسه شامل شبکه اتحادیه روسای دانشگاه های جاده ابریشم، انجمن بین المللی جاده ابریشم، شبکه اتحادیه دانشجویان دانشگاه های جاده ابریشم و ارکستر سمفونی (silkroadia) را تاسیس کرده است.
برخی از طرح های مجمع، تبادل استاد و دانشجو، برگزاری سمپوزیوم های دانشگاهی و فستیوال های ورزشی و فرهنگی مانند مسابقه عکاسی و طرح 'مارکوپولوی قرن 21' است.
دانشگاه اصفهان با 15 هزار دانشجو و 650 عضو هیات علمی یکی از دانشگاه های برتر کشور است.
3011/6026/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.