به گزارش ایرنا، قدرت الله نوروزی روز پنجشنبه در آیین آغاز عملیات احداث تونل خط 2 قطار شهری اصفهان در محل ایستگاه مترو شهرک امام حسین (ع) افزود: در زمان حاضر روزانه 80 هزار مسافر از طریق خط یک قطار شهری اصفهان جابه جا می شوند که با افزایش واگن های آن به یکصد هزار مسافر خواهد رسید.
وی با تاکید بر این که علاقه ای نداریم که خط 2 قطار شهری به سرنوشت خط یک دچار شود، اظهار داشت: در خط 2 قطار شهری با استفاده از تجربه های خط یک در صدد کاهش هزینه ها، ترافیک، آلایندگی و مدت زمان اجرای طرح هستیم.
عملیات اجرایی طرح قطارشهری کلانشهر اصفهان از سال 1380 آغاز شد اما با توجه به بافت تاریخی شهر و برخی محدودیت های مالی، این طرح به کندی پیش رفت تا اینکه بخش نخست خط یک آن پس از 14 سال در مهر 1394 افتتاح شد.
نوروزی با بیان اینکه خط 2 قطار شهری در کاهش ترافیک آلودگی هوای این کلانشهر نقش بسزایی دارد و اجرای آن جهت داشتن آسمانی پاک و آبی برای آیندگان ضروری است، اضافه کرد: در خط یک قطار شهری برای هر کیلومتر حدود 200 میلیارد ریال هزینه شد اما امروز با توجه به شرایط اقتصادی برای هر کیلومتر حدود 50 میلیون دلار یعنی چهار هزار میلیارد ریال باید هزینه کنیم که تفاوت بسیاری دارد.
وی با بیان اینکه با حمایت های مالی صورت گرفته امسال پنج هزار میلیارد ریال برای طرح قطار شهری اصفهان تخصیص یافت و اوراق مشارکت خریداری شد، تصریح کرد: عملیات عمرانی تونل خط 2 قطار شهری باید چند هفته زودتر آغاز می شد اما بخاطر مشکلات گمرکی این تاخیر بوجود آمد و با پیگیری های مستمر موفق به ترخیص تجهیزات و دستگاه های این طرح شدیم.
نوروزی اضافه کرد : در تلاش هستیم تا تجهیزات و دستگاه های مورد نیاز برای ضلع غربی خط 2 قطار شهری اصفهان هر چه زودتر از گمرک ترخیص شود.
رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان اصفهان در این آیین گفت: در سال گذشته در تدوین بودجه 97 شرایط لازم و تامین اعتبار برای خط 2 قطار شهری اصفهان صورت گرفت.
نعمت الله اکبری افزود: با وجود گلایه هایی که برخی کارشناسان حوزه زیربنایی سازمان برنامه و بودجه نسبت به خط یک قطار شهری اصفهان داشتند، این کار صورت گرفت و این قول داده شد که عملیات اجرایی خط 2 با توجه به دانش انباشته شده و تجربه موجود در کلانشهر اصفهان، متفاوت خواهد بود.
وی با بیان اینکه این وعده تاکنون محقق شد اظهار امیدواری کرد که طرح خط 2 قطار شهری در موعد مقرر به نتیجه برسد و مردم از خدمات بیشتری که استحقاق آن را دارند، بهره مند شوند.
اکبری تاکید کرد: شرایط بودجه در حوزه زیربنایی و حمل و نقل از 2 سال پیش در کشور بهبود یافته است و در دستور کار سازمان برنامه و بودجه قرار دارد.
به گزارش ایرنا، عملیات حفاری تونل خط 2 قطار شهری اصفهان با بیش از 2 هزار میلیارد ریال اعتبار روز پنجشنبه در محل ایستگاه مترو شهرک امام حسین (ع) این کلانشهر آغاز شد.
طول خط 2 قطار شهری اصفهان 24 کیلومتر و 750 متر است و از شهرک امام حسین(ع) در خیابان زینبیه آغاز می شود و از میدان قدس، میدان امام(ره)، خیابان های فلسطین و آمادگاه و میدان امام حسین(ع) می گذرد و سپس به سمت غرب، خیابان طالقانی و در نهایت به خیابان کهندژ و خمینی شهر ختم می شود.
خط 2 قطار شهری اصفهان به عنوان خط غربی - شرقی دارای 23 ایستگاه است.
کلانشهر اصفهان دست کم 2 میلیون نفر جمعیت دارد.
3011/6026/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.