محمد باقری روز جمعه در گفت و گو با ایرنا افزود : رهبر معظم انقلاب در بیانیه گام دوم انقلاب با بررسی اجمالی موفقیت ها و دستاوردها و اقدامات نظام جمهوری اسلامی در 40 سال گذشته که اساس آن مردم سالاری دینی بود، مردم پایه بودن را محور همه فعالیت ها عنوان کرده اند.
وی با بیان اینکه هر جا موفقیت چشمگیری در کشور بود، مردم و جامعه نخبگان ما پایه آن بودند، اظهار داشت: استادان دانشگاه، راه رسیدن به ایران پیشرفته در منطقه را انقلاب بنیادین در ساختار علم و فناوری کشور می دانند.
رییس بسیج استادان اصفهان با اشاره به اینکه برای رسیدن به اقتصاد درون زا و برون نگر با رویکرد مقاومتی باید دانایی را به توانایی تبدیل کرد، تصریح کرد: استادان و دانشگاهیان باید با توجه به وظیفه خود به دنبال تولید مزیت ها و ارزش های افزوده اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی از راه علم و پژوهش باشند.
وی با تاکید بر اینکه جامعه نخبگان کشور در این زمینه باید جهادی عمل کنند، اضافه کرد: تبدیل دانایی به توانایی نیاز به پیش نیازهای لازم و استفاده از ظرفیت های موجود بویژه در بین جوانان در همه عرصه ها دارد.
باقری ادامه داد : اکنون که در آغاز دهه پنجم انقلاب اسلامی قرار داریم باید فضایی ایجاد شود که مشکلات و معضلات بخش های مختلف توسط استادان و جامعه نخبگان احصا شود و با استفاده از نتیجه پژوهش ها و اقدامات علمی، آنها را حل کرد.
وی با بیان اینکه استادان این زیرساخت ها را می توانند فراهم کنند، اضافه کرد : برای این کار نیاز به همراهی و کارآمدی اقدامات مجموعه های تصمیم گیر است و باید از نیروهای جوان انقلابی و فعال به خوبی استفاده کرد.
رییس بسیج استادان اصفهان با اشاره به اینکه تغییر سبک زندگی برخی کارگزاران در سال های اخیر باعث تلقی های نادرست در برخی ادوار و ایجاد مشکلاتی در کشور شد، تصریح کرد: کارآمدی و طهارت اقتصادی، 2 الگوی پیش برنده و حرکت به سمت آنها ضروری است.
وی اضافه کرد: اجزای اجرایی کشور باید درباره اینکه عملکرد و اقدامات خود پاسخگو باشند و اینکه چرا منابع گوناگون کشورمان بصورت خام به فروش می رسد.
باقری به اهمیت شرکت های دانش بنیان در آغاز دهه پنجم انقلاب اشاره و تاکید کرد: جهادی عمل کردن، توجه ویژه به مردم سالاری و استفاده از نیروهای جوان انقلابی در این راه ضروری است.
حدود چهار هزار و یکصد استاد دانشگاه عضو بسیج استادان استان اصفهان هستند.
رهبر معظم انقلاب اسلامی روز چهارشنبه 24 بهمن ماه جاری در بیانیه ای مهم و راهبردی به مناسبت چهلمین سالروز پیروزی انقلاب اسلامی و ورود جمهوری اسلامی به فصل جدیدی از زندگی به تبیین ویژگی‌های مسیر پر افتخار پیموده شده در 40 سال گذشته و برکات خیره‌کننده انقلاب اسلامی در رساندن ایران عزیز به جایگاه شایسته ملت پرداختند و با تأکید بر امید واقع‌ بینانه به آینده و نقش بی‌ بدیل جوانان در برداشتن گام بزرگ دوم به سمت آرمانها، خطاب به جوانان و آینده‌سازان ایران مقتدر، الزامات این جهاد بزرگ را در هفت سرفصل اساسی بیان کردند.
ایشان در این بیانیه ضمن بیان هفت توصیه به جوانان ایرانی از جمله علم و پژوهش، معنویت و اخلاق، اقتصاد، عدالت و مبارزه با فساد، استقلال و آزادی، عزت ملی، روابط خارجی، مرزبندی با دشمن و سبک زندگی، خواستار توجه آنان به این موضوع شدند.
/6026/3011
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.