به گزارش ایرنا، حجت الاسلام و المسلمین محمد قطبی روز جمعه در گردهمایی جوانان انقلابی اصفهان با عنوان 'جایگاه مدیریت جهادی در تحقق تمدن نوین اسلامی' با اشاره به ماموریت این دفتر در حوزه تمدن اندیشی، افزود: امروز در عرصه اشتعال، اقتصاد، فرهنگ و مسائل مسایل اجتماعی و سیاسی باید به سمت تشکیلات شبکه ای حرکت کرد.
وی اظهارداشت : یکی از علل موفقیت کشورهای توسعه یافته اقدامات شبکه ای است که در پیروزی انقلاب اسلامی و در دفاع مقدس شبکه مردمی شکل گرفت و موفقیت به همراه داشت.
وی در بخش دیگری خاطرنشان کرد : رهبر معظم انقلاب در بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی بر ضرورت تمدن سازی تاکید داشته اند.
قطبی با اشاره به وفاق، تلاش علمی و همدلی مراکز علمی دانشگاهی و حوزوی در خصوص تبیین بیانیه گام دوم انقلاب، ادامه داد: در حوزه های علمیه اقبال بسیار خوبی نسبت به بیانیه گام دوم شکل گرفت و حتی برخی مراجع یک روز درس خود را به تبیین آن اختصاص داده اند.
رییس دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان ادامه داد : در پیوند بین امور جهادی و تمدن نوین اسلامی حلقه وصل تعاون است که در روایات به آن اشاره شده و لازمه آن خروج از آن خروج از پوسته فردی و حضور در شبکه اجتماع است.
وی اضافه کرد : اگر به دنبال رشد، تعالی، افق های تمدن و تاثیرگذاری در دنیا هستیم و می خواهیم جوامع را با آرمانهای الهی پیوند دهیم راهی جز حرکت در قالب تشکیلات نداریم.
وی به ضرورت رهبری تشکیلات توسط افراد دارای توانایی اشاره کرد و گفت: تمدن لایه های بسیاری اعم از فرهنگ، اقنصاد، عمران و امثال آن دارد و این لایه ها باید تحت عنوان شبکه هم افزا مرتبط با هم باشند و بعد این ساختارها در یک شبکه بزرگتر همکاری کنند.
رییس دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان بیان کرد : باید در تشکل های فعال حکیمانه دقیق حرکت کنیم تا آرمان ها انقلاب محقق شود.
وی با بیان اینکه افق فکری انقلاب اسلامی سرزمین ایران نیست، تصریح کرد: انقلاب اسلامی نهالی نیست که صرفا برکت آن مخصوص ایران نیست بلکه باید برای جهانی اندیشید و برنامه داشت.
قطبی با بیان اینکه هدف انقلاب نجات بشریت از دژخیمان است، افزود: تمدن اسلامی یعنی عدالت، اخلاق، سبک زندگی اسلامی صلح، توحید عبودیت و کرامت که برای تحقق آن همه باید با همدل، همراه و همگام باشیم.
همچنین عضو هیات مدیره مجموعه تحقیقاتی بینش مطهر گفت : در صدر اسلام مردم جامعه اهل فکر نبودند و در چنین شرایطی سطح خواسته ای مردم پایین می آید.
حجت الاسلام و المسلمین محمد وحید صافی اصفهانی افزود: امروز آیا سطح نگاه مردم در نحوه رای دادن متناسب با خواسته های واقعی است و آیا این نگاه متناسب با سبک زندگی اسلامی است .
وی با بیان اینکه سطح خواسته های مردم به مردم است به تفکر آنها باز می گردد، گفت: در سالهای پس از انقلاب در عرصه های تهییجی خوب عمل کرده ایم ولی در عرصه تبیینی خوب عمل نکرده ایم.
وی ادامه داد: تناقض و تغییر جهتی در نگاه امام و آقا نیست ولی این وحدت رویه در خواص کمتر مشهود است و امروز برخی حرفی را می زنند و سال بعد ضد آن را می گویند.
صافی اصفهانی افزود: اول فکر و اندیشه باید تحول پیدا کند و بعد سایر شوون زندگی افراد باید تغییر پیدا می کند و لذا اندیشه سازی و توجه به آن مهمترین رسالت نخبگان است.
وی با بیان اینکه فاصله خواص و مردم بحران زندگی امروز ماست، افزود: مردم برای چهل سال آینده برنامه ریزی می کنند ولی وقتی پای سخن برخی خواص می نشینیم به گونه ای سخن می گویند که گویا انقلاب سال آینده دوام نخواهد آورد.
گردهمایی جوانان انقلابی اصفهان با عنوان 'جایگاه مدیریت جهادی در تحقق تمدن نوین اسلامی با نگاه به تاکید رهبر معظم انقلاب بر تمدن سازی در بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی' به همت مجموعه فرهنگی تحقیقاتی 'بینش مطهر' و 'دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان' در حسینیه جواد الائمه (ع) این شهر برگزار شد.
7134/6026/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.