سردار مهدی معصوم بیگی روز شنبه در گفت و گو با ایرنا یکی از دغدغه های پلیس را سرقت از منازل عنوان کرد و گفت: این نوع سرقت احساس ناامنی زیاد در شهروندان ایجاد می کند.
فرمانده انتظامی استان اصفهان تاکید کرد: البته شهروندان نباید با رعایت نکردن موارد ایمنی منزل از جمله استفاده از نرده، دوربین، روشنایی و درب های ضد سرقت، فرآیند انجام سرقت را برای مجرمان تسهیل کنند.
وی اظهار داشت: نصب دوربین های مدار بسته در ساختمان، نصب درب های ضد سرقت و در نهایت سپردن اقلام گرانقیمت از جمله ارز و طلا و پول در صندوق های امانت بانک ها، سارقان را در رسیدن به مقصود خود ناکام خواهد گذاشت.
سردار معصوم بیگی تصریح کرد: اهمیت موضوع در تمام طول سال احساس می شود اما باتوجه به ماه های پایانی سال، افزایش نقدینگی در دست مردم و سفرهای نوروزی، احتمال کیف قاپی، سرقت وجه نقد و سرقت محتویات خودرو و منازل بیشتر می شود.
وی با بیان این که امکانات و ظرفیت قوه قضاییه و نیروی انتظامی محدود است بیان کرد: بهترین راه برای ارتقای امنیت، بهره گیری از توان نامحدود مردم در قالب نگهبان محله است بر این اساس باید بخشی از امنیت محلات را به مردم واگذار کرد.
فرمانده انتظامی استان اصفهان گفت: استفاده از توان نگهبانان محلات زمینه کاهش جرائم به خصوص سرقت در این استان را فراهم می کند.
وی یادآوری کرد: واگذاری برقراری بخشی از امنیت به مردم مربوط به زمان کنونی نبوده بلکه در دهه های گذشته نیز افرادی تحت عنوان ˈکشیک چیˈ امنیت شهروندان را فراهم می کردند و در دیگر کشورها نیز با پی بردن نقش مردم در برقراری امنیت از این ظرفیت بهره گرفته شده است.
سردارمعصوم بیگی افزود: نگهبانان محله از سوی نیروی انتظامی این استان تایید صلاحیت می شوند همچنین روند فعالیت آنها از سوی گشت ها، کنترل می شود.
7150/6022
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.