فریدالدین عبد یزدان روز شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: مدرسه سازی نیازمند فرهنگ سازی قوی و موثر در جامعه است و این تصور غلطی است که دولت تنها باید به این مقوله بپردازد زیرا در بسیاری از کشورها، مدرسه سازی با مشارکت مردم و دولت انجام می شود.
به گزارش ایرنا، 850 هزار دانش آموز در بیش از پنج هزار مدارس استان اصفهان به تحصیل مشغول هستند.
وی اظهارداشت: باید تلاش شود تا بخشی عظیمی از هزینه های اضافی در جامعه که بیهوده هدر می رود هر کس در حد توان خود آن را در این مسیر خیر هزینه کند.
عبدیزدان یادآور شد: متاسفانه برخی مردم فکر می کنند مدرسه به اندازه کافی در جامعه وجود دارد در حالی که این طور نیست و بسیاری از مدارس فرسوده و نیازمند بازسازی و یا نوسازی است.
وی با بیان اینکه فضای مدرسه و کلاس در یادگیری دانش آموزان و عملکرد کارکنان مدرسه تاثیر بسزایی دارد، خاطرنشان کرد: اگر مدارس به اندازه کافی و با کیفیت در جامعه ساخته شود فضای اجتماع شاداب می شود و میزان آسیب های اجتماعی کاهش می یابد.
مدیرعامل مجمع خیران مدرسه ساز اصفهان به اقدامات مدرسه سازی خیران استان با همکاری و مشارکت آموزش و پرورش و اداره کل نوسازی مدارس اصفهان اشاره کرد و گفت: با گذشت حدود 20 سال از تشکیل این مجمع، بیش از یکهزار و 113 مدرسه شامل 6 هزار و 700 کلاس درس توسط خیران در استان بنا شده است.
وی خاطرنشان کرد: بسیاری از پروژه های احداث شده توسط خیران مدرسه ساز استان به دلیل نوآوری و معماری رتبه های کشوری کسب کرده است.
مدیرعامل مجمع خیران مدرسه ساز استان اصفهان اضافه کرد : ظرفیت کار خیر در استان آنقدر بالاست که در هر جا که نیاز باشد مردم به سرعت وارد می شوند.
وی خاطرنشان کرد: فضای آموزشی استان با وجود خیران امر مدرسه سازی بسیار متحول شده است زیرا هنوز در اذهان وجود مدارس سه نوبته فراموش نشده است.
عبدیزدان تصریح کرد: به هر حال هنوز هم یک سوم مدارس استان غیر استاندارد است و نیازمند عزم جدی نیکوکاران این عرصه است.
وی بیان کرد: از سوی دیگر فضای آموزشی با وجود شهرک های جدید و تازه احداث شده که بدلیل رعایت نکردن شرایط و ضوابط قانونی توسط انبوه سازان مسکن مهر دچار کمبود فضاهای آموزشی هستند عزم خیران را می طلبد.
مجمع خیران مدرسه ساز در کنار دو نهاد دیگر شامل آموزش و پرورش و نوسازی مدارس، سه ضلع مثلث ساخت مدرسه سازی در کشور است.
مجمع خیرین مدرسه ساز استان اصفهان در سال 1378 به منظور جذب هر چه بیشتر خیرین و ساماندهی کمک های مردم در حوزه مدرسه سازی تشکیل شد.
این مجمع با 800 عضو در 16 شهرستان استان که بیش از 25 درصد جمعیت آن را بانوان تشکیل می دهد یکی از فعال ترین مجموعه های خیرین اصفهان است.
بنا به گفته مدیرکل آموزش و پرورش اصفهان، حدود یک سوم از مدارس استان فرسوده و نیازمند نوسازی و بازسازی است.
استان اصفهان 850 هزار دانش آموز دارد.
6994
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.