به گزارش ایرنا، عباس رضایی روز چهارشنبه در جلسه کمیسیون هماهنگی بانک های استان اصفهان در محل استانداری این شهر، افزود: قوانین کنونی بانک ها برای زمان عادی است، اما الان در جنگ اقتصادی قرار دادیم و این جنگ بسیار جدی است و حتی با این وجود برخی بانک ها مته به خشخاش می گذارند.
وی با بیان اینکه مشکلات مربوط به مقررات بانکی مختص کلانشهر اصفهان نیست، تصریح کرد: سخت گیری ها و مقررات نامناسب بانک ها در تمامی شهرستان و از سوی نمایندگان مجلس، مردم و شوراها بیان می شود.
استاندار اصفهان با اشاره به تعطیلی واحدها تولیدی به دلیل معوقات اظهارداشت: تعطیل کردن واحدهای تولیدی و کارخانه ها به دلیل معوقات سودمند نیست و نه تنها پولی عاید بانک ها نمی کند، بلکه شماری از هموطنان بیکار می شوند و این در حالیست که اشتغالزایی در زمانه کنونی جهاد به شمار می رود.
رضایی خاطرنشان کرد: توجه به مسائل صندوق های قرض الحسنه و تقویت نظارت بر این مجموعه ها اهمیت دارد، همچنین کرامت، احترام به مامردم و تبعیض قائل نشدن بین مشتریان باید در دستور کار قرار گیرد و همواره رعایت شود.
وی ارز دانشجویی را یکی از مشکلاتی خواند که از سوی مردم زیاد مطرح می شود و در این باره گفت: بانک ها برای تخصیص ارز دانشجویی به دانشجویان راه‌ حل‌های مناسب را اتخاذ کنند و با وزراتخانه های علوم و بهداشت به یک جمع بندی و راه حل مناسب برسند.
استاندار با بیان اینکه استان از لحاظ میزان اشتغالزایی سه تا چهار درصد از متوسط کشوری کمتر است، اظهارداشت: بنابراین بانک ها باید شرایط رخ داده و مشکلات منطقه را درک کنند و شرایط را برای ارتقای تولید و اشتغال فراهم سازند.
رضایی به لزوم فعالیت بیشتر سازمان بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در استان اشاره کرد و گفت: این مایه خجالت است که میزان فعالیت و احداث در مسکن روستایی استان تنها ۲۵ درصد اما این میزان در استان های دیگر و کشور حدود ۶۰ درصد باشد.
وی بحث نقدینگی مردم در شب عید را مهم دانست و ادامه داد: این موضوع به دلیل شرایط کنونی از لحاظ بحرانی اهمیت دارد و بانک ها بطور جدی به آن توجه کنند.
رضایی با اشاره به اینکه نظر ضد انقلاب روی استان اصفهان معطوف شده است، تصریح کرد: در تجمعات اخیر صنف معلمان برخی افراد غیر بومی و حتی غیر فرهنگی با مقاصد دیگر حضور داشتند، بنابراین باید بیشتر مراقب بود.
جلسه کمیسیون هماهنگی بانک های استان اصفهان روز چهارشنبه با حضور استاندار و با هدف بررسی مشکلات، موانع، راهکارها و تصمیمات بانک ها با حضور مدیران مناطق و شعب در محل استانداری این شهر برگزار شد.
6020/6026
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.