معاون حقوقی ریاست جمهوری در سفر به اصفهان گفت: کانون وکلای اصفهان یکی از قدیمی‌ترین کانون های کشور است که با نزدیک به سه هزار عضو نقش موثری در تبین مفاهیم وکلات و پیشبرد رشته حقوق دارد.

به گزارش ایلنا از اصفهان، نایب رئیس کانون وکلای استان اصفهان گفت: بجای صرف وقت و انرژی برای ارتقاء وضعیت وکلا و بهبود شرایط فضای قضاوت، هرسال در تلاش برای رفع مشکلاتی هستیم که توان زیادی از ما می گیرد.

 فرهاد رستم شیرازی در جشن شصت و شش سالگی استقلال کانون وکلا خاطرنشان کرد: سال ها از استقلال کانون وکلا می گذرد و ما همچنان بر سر احقاق حقوق اولیه قضات و وکلا در حال چانه زنی و رفع موانع هستیم و کمتر فرصت پیدا می کنیم تا در راستای ارتقا و بهبود شرایط قدم برداریم.

وی ادامه داد: قوه قضاییه به تازگی اجرای ماده 187 قانون را ابلاغ کرده است که موانع بسیاری را در شرایط فعلی برای وکلا ایجاد می کند، در حالی که این قانون مربوط به سال 1379 و قانون توسعه سوم است. عمر این قانون در سال 82 به اتمام رسیده ولی قوه قضاییه اصرار به اجرایی شدن آن دارد.

نایب رئیس کانون وکلای استان اصفهان یادآور شد: اجرای این قانون هدیه خوبی برای وکلای جوان نیست، چراکه حذف آزمون وکالت سبب ورود افراد مختلفی در عرصه قضاوت می شود که نتیجه آن افزایش آمار بیکاری وکلای جوان است.

وی با اشاره به اینکه قوه قضاییه با چنین ابلاغی در صدد کاهش آمار بیکاری است گفت: در حالی که سیاست های اشتباه از جمله پذیرش دانشجوی حقوق در انواع و اقسام دانشگاه ها آن هم بدون در نظر گرفتن تعداد فارغ التحصیلان دلیل اصلی تعداد بالای دانش آموختگان رشته حقوق و وکلای بیکار است.

استقلال کانون وکلا به نفع کشور است

معاون حقوقی ریاست جمهوری نیز از مهمانان ویژه جشن شصت و شش سالگی استقلال کانون وکلا بود و در سخنرانی خود اظهار داشت: کانون وکلای اصفهان با نزدیک به سه هزار عضو منطقه تحت پوشش و گستردگی وسیعی دارد که این بسیار برای ما با ارزش است.

لعیا جنیدی تصریح کرد: استقلال کانون وکلا برای ما بسیار با ارزش است، زیرا صلاح کشور، ملت و دولت بر این است که چنین نهاد مستقلی داشته باشد. استقلال کانون وکلا به دادخواهی هر چه بهتر از مظلوم کمک شایانی می کند. فراموش نکنیم که استقلال یکی از ابزار های حاکمیت است و به عنوان قدرت نرم پشتوانه قابل اتکایی است.

خدشه به استقلال کانون وکلا

رئیس کانون وکلای استان اصفهان نیز با اشاره به ابلاغ قانون 187 از سوی قوه قضاییه گفت: این قانون به دنبال حذف آزمون وکالت است و امکان حضور هر فردی در عرصه قضاوت را فراهم می سازد، مساله ای که به استقلال کانون وکلا خدشه وارد می کند.

لیلا رئیسی ادامه داد: چرا در سال های قبل به قانون عرضه و تقاضا توجه نشده که امروز شاهد تعداد بی شماری وکیل بیکار هستیم. حال اجرای این قانون که قرار است به معضل بیکاری وکلای جوان خاتمه دهد، فرصتی برای حضور افراد غیر کارشناس و نابلد در حوزه قضاوت را فراهم می کند.

 

 

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.