مجید نوری روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: اثر طبیعی فسیل آباد با شماره 471 در فهرست میراث طبیعی ملی به ثبت رسیده و هرگونه دخل و تصرف و اقدام عملیاتی منجر به تخریب یا تغییر در اصالت این اثر ممنوع است.
وی بیان کرد: پیشینه فسیل آباد به دوره کواترنری بازمی گردد و تعیین حریم این اثر طبیعی از سوی میراث فرهنگی در نیمه نخست سال آینده انجام خواهد شد.
رییس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آران و بیدگل یادآور شد: محوطه طبیعی فسیل آباد در ابوزیدآباد بخش کویرات این شهرستان به دلیل وجود حجم بالای فسیل های نرم تنان و گیاهان به عنوان بهشت دیرینه شناسان در کشور مطرح می باشد.
وی ثبت اثر فسیل آباد را نقطه عطفی در کارنامه میراث فرهنگی آران و بیدگل دانست و اضافه کرد: ثبت این اثر بحث حفاظت از مناطق طبیعی را پر رنگ تر کرده و موجب رونق گردشگری و پژوهش نیز خواهد شد.
به گزارش ایرنا، منطقه طبیعی فسیل‌آباد در شمال شهر ابوزیدآباد و نزدیک کویر سیازگه واقع شده و بقایای موجودات این منطقه نشان می دهد که دریای موجود در آن با مرور زمان به خشکی تبدیل شده است.
فسیل آباد با توجه به وجود عوارض گوناگون طبیعی برای برگزاری تورهای علمی مانند مطالعات سنگ شناسی، زمین شناسی، فسیل شناسی و دیرینه شناسی مستعد می باشد.
شهرستان آران و بیدگل با 135 اثر تاریخی، طبیعی و معنوی ثبت شده در فهرست ملی در فاصله نزدیک به 6 کیلومتری کاشان و 215 کیلومتری شمال اصفهان قرار دارد.
7472/8123
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.