شهردار اصفهان در آیین بهره برداری از پردیس هنر اصفهان با بیان اینکه تفکر شهرداری اصفهان، توسعه زیر ساخت‌های فرهنگی و نشاط اجتماعی است، گفت: امیدواریم سال جدید را با جاری بودن زاینده رود آغاز کنیم.

به گزارش ایلنا از اصفهان، پروژه پردیس هنر در حاشیه زاینده ‌رود در خیابان آبشار سوم با صرف هزینه‌ای بالغ بر ۳۰ میلیارد تومان افتتاح شد. این مجموعه دارای امکاناتی مانند بزرگ ترین آمفی تئاتر روباز کشور، گذرهای متعدد و طراحی هایی چون دالان بهشت، فرش گل، برج آب و بوستان است.

شهردار اصفهان در آیین افتتاحیه پردیس هنر اصفهان اظهار داشت: از همه کسانی که برای ساخت این پروژه که یک زیرساخت مهم فرهنگی و هنری در شهر و کشور است، یاری کردند، تشکر می‌کنم.

وی افزود: هر گذر این پردیس به نام یکی از هنرها نامگذاری شده است. گذرها و برکه های متفاوت، جایگاه هایی که به هنرهای مختلف تعلق دارد و وجود سالن آمفی تئاتری که بزرگ‌ترین آمفی تئاتر روباز کشور است، این پروژه را بسیار ویژه ساخته است.

وی ادامه داد: بسیار خوشحالم که با حمایت شورای شهر در یک سال و نیم گذشته، چندین سینما در این شهر افتتاح شد و زیرساخت فرهنگی و هنری برای شور و نشاط اجتماعی مردم توسعه پیدا کرد.

شهردار اصفهان تصریح کرد: در چهارباغ بهترین محور فرهنگی ایجاد شده است. زیبایی طراحی این پردیس هنر و امکانات آن نیز می تواند بستر اتفاقات فرهنگی و هنری باشد.

وی اظهار داشت: در سایه خلاقیت فرهنگی می توان مردم را تا حدودی از غم و غصه ها رها کرد. برای این کار بودجه های ویژه ای در نظر گرفته ایم. هدف ما ایجاد و خلق فضاهایی برای شادابی مردم است و این درک مشترک در مدیریت شهری و شورای شهر وجود دارد. همه مدیران شهری هر صبح و شب به این فکر هستند که شهر، زیباتر و شاداب تر شود و در این راه به مشارکت مردم نیاز است

نوروزی ابراز امیدواری کرد: در همه مناطق شهر شاهد بهره برداری از چنین امکاناتی باشیم. اگرچه راه، سخت است و مشکلات اقتصادی زیادی وجود دارد این مسیر را طی خواهیم کرد.

وی با ابراز امیدواری نسبت به جاری بودن دائمی زاینده رود گفت: از نوروز امسال برنامه های فرهنگی در این پردیس آغاز می شود. از همه هموطنان دعوت می کنم برای ایام نوروز، اصفهان را به عنوان مقصد سفر خود انتخاب کنند و از این امکانات بهره مند شوند.

قدرت الله نوروزی ادامه داد: پردیس های موضوع محور در سطح دنیا در حال توسعه است و در شهر اصفهان برای نخستین بار چنین فضایی ساخته شده است.

وی ادامه داد: اگر مروری بر فعالیت یک سال و نیم گذشته مدیریت شهری اصفهان داشته باشیم به خوبی می ‌توان مشاهده کرد که در عرصه فرهنگی گام ‌های موثری برداشته شده است؛ آنچنان که دهه فجر نشان داد که توانمندی در شهرداری اصفهان در عرصه فرهنگی بسیار بالا است و خوشبختانه حتی یک نفر نتوانست خدشه ای به فعالیت‌ها وارد کند، کسانی که در خفا حرف می زدند نیز اذعان کردند که بهترین کارها توسط حوزه فرهنگی و روابط عمومی شهرداری طی ۱۰ روز ایام فجر در این شهر خلق شد.

نوروزی با اشاره به پروژه سالن اجلاس اظهار کرد: پروژه اجلاس که یک پروژه بزرگ برای برگزاری همایش های بین المللی است به صورت شبانه روزی فعال است تا هر چه سریعتر به بهره برداری برسد.

پردیس هنر اصفهان با حضور دکتر جمالی‌نژاد معاون وزیر کشور، شهردار اصفهان، رئیس و اعضای‌شورای شهر، مدیران شهری، هنرمندان و جمعی از اهالی منطقه 6 شهرداری اصفهان افتتاح شد. استاد علی اصغر شاهزیدی استاد پیشکسوت آواز و عباس بهروان از هنرمندان و پیشکسوتان حوزه ورزش روبان این پروژه را قیچی کردند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.