حسن امجدی روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: محدودیت اراضی به دلیل قرار گرفتن در بافت شهری یکی از چالش های مهم فرودگا ه قدیم اصفهان در شهر بود که این مشکل به نحوی دیگر و به دلیل عدم تملک اراضی موجود در مکان فعلی وجود دارد ولی با هم افزایی و همکاری ایجاد شده این چالش در حال پیگیری است و به زودی مشکل محدودیت اراضی رفع می شود.
وی بیان کرد : زمین کافی جهت طرح های توسعه ای بلند مدت فرودگاه در زمان حاضر تحت تملک فرودگاه نیست که با رفع این مشکل شرایط لازم جهت احداث زیر ساخت های اساسی بلند مدت فرودگاه از جمله ترمینال پروازهای بین المللی جدید مهیا می شود.
مدیرکل فرودگاه های اصفهان با بیان این که توسعه سطح خدمات فرودگاهی استان به محدودیت های موجود اراضی گره نخورد، تصریح کرد: توسعه توقفگاه هواپیما، افزایش مساحت ترمینال پروازهای خارجی و راه اندازی سالن های تشریفات CIP در حال اجراست.
وی یادآورشد: افزایش فضای ترمینال پروازهای خارجی از 6 هزار مترمربع به 15 هزار متر مربع از جمله این اقدامات است که در سال آینده به بهره برداری می رسد.
وی با اشاره به توسعه و بهسازی پارکینگ هواپیمای فرودگاه بین المللی شهید بهشتی اصفهان تصریح کرد : ‌در یک پرو‍ژه 18 ماهه با اعتباری بالغ بر 240 میلیارد ریال توسعه و بهسازی توقفگاه هواپیما در حال انجام است که بر اساس این پروژه ظرفیت پارک از 10 هواپیما به 23 فروند افزایش می یابد.
وی یادآورشد: بهار سال آینده سالن تشریفات اختصاصی CIP فرودگاه جهت ارائه خدمات ویژه به مسافرین به بهره برداری می رسد.
امجدی راه اندازی موتورخانه دوم و تصفیه خانه فرودگاه اصفهان را از دیگر اقدامات صورت گرفته برای افزایش کیفیت خدمات برشمرد و یادآورشد: تصفیه خانه فضالاب تکمیل شده و در حال انجام بهره برداری آزمایشی است و توسعه موتورخانه سرمایش و گرمایش فرودگاه 85 درصد پیشرفت فیزیکی داشته که به زودی به بهره برداری می رسد.
وی به جابه جایی کالا از فرودگاه اصفهان اشاره و اضافه کرد : با وجود احداث کارگو ترمینال این فرودگاه در قالب قرارداد BOT جابه جایی کالا از طریق فرودگاه به دلیل وجود پاره ای از مشکلات تا کنون از طریق پروازهای مسافربری انجام می شد که البته با تعامل و همکاری ایجاد شده بین بخش خصوصی ، گمرک ، اتاق بازرگانی و سایر نهادهای مسئول به زودی کارگو ترمینال فرودگاه اصفهان به بهره برداری می رسد.
امجدی از ورود فرودگاه اصفهان در رنکینگ بین المللی فرودگاهها خبرداد و گفت: سازمان جهانی ACI در سطح بین المللی فرودگاه ها را بر اساس ظرفیت و از نظر کیفیت ارائه خدمات و رضایت مشتری بررسی می کند که فرودگاه شهید بهشتی اصفهان در فصل دوم سال 2019 در رنکینگ قرار گرفته و ارزیابی خدمات ارائه شده از منظر مسافران انجام می شود.
وی اضافه کرد: فرودگاه اصفهان به عنوان سومین فرودگاه پس از فرودگاههای مشهد و مهرآباد تهران در بهار سال آینده وارد رنکینگ جهانی ارتقا کیفیت خدمات فرودگاهی می شود.
امجدی با اشاره به رتبه برتر فرودگاه اصفهان در سطح کشور گفت: اصفهان جز هفت فرودگاه برتر کشور و در عرصه بین المللی نیز در جایگاه خوبی قرار دارد.
وی به به توسعه سفرهای خارجی و استفاده از شرکت های برتر دنیا برای جابه جایی مسافر اشاره کرد و گفت: سفر به کشورهای خارجی بر اساس تقاضای مسافر انجام می شود و از اصفهان به صورت مستقیم پروازهایی به کشورهای دنیا از جمله ترکیه، قطر، امارات ، کویت ، گرجستان و عراق و از طریق کانکشن پروازی به اکثر کشورهای دنیا انجام می شود.
به گزارش ایرنا، به صورت متوسط هر هفته ٦٠ لگ پروازی از اصفهان صورت می گیرد، فرودگاه بین المللی شهید بهشتی در شرق اصفهان دارای ٢ باند به طول چهار هزار و ٣٩٧ متر و عرض ٤٥ متر با ١٠ جایگاه پذیرش انواع هواپیمای مسافربری و ترمینال پروازهای داخلی و خارجی است.
این فرودگاه که در مرکز کشور قرار دارد، به عنوان معین فرودگاه های کشور عمل می کند و در طول سال میزبان از فرودهای اضطراری و هدایت شده است.
7131/6026/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.