علی اصغر شاهزیدی روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا در اصفهان افزود: برنامه های هنری با محوریت بزرگان موسیقی و شعر و ادب نه تنها با احیای جنبه های مختلف هنر می انجامد بلکه بر مشارکت و همت بیشتر جوانان در فعالیت های هنری تاثیر می گذارد.
وی با بیان اینکه می توان بزرگداشت و نکوداشت چهره های هنری را شهر به شهر اجرا کرد، اظهار داشت: استاد تاج اصفهانی، شهناز، کسایی از کسانی بودند که باید همه ساله برای آنان برنامه یادبود اجرا کرد زیرا پیشرفت موسیقی مرهون این چهره ها و هنرمندان پیشکسوت دیگر است.
این پیشکسوت موسیقی و آواز با بیان اینکه عشق، هوش، استعداد و پیروی از استاد لازمه کار یک هنرمند تازه کار است، خاطرنشان کرد: متاسفانه بسیاری از سجایای اخلاقی امروز در هنرمندان مشاهده نمی شود اما در گذشته بیشتر هنرمندان از این صفات بارز برخوردار بودند و همین امر محبوبیت آنان را به دنبال داشت.
وی با ذکر مثالی یادآور شد : استاد همایون خرم نوازنده ویولن، موسیقی دان و آهنگساز برجستهٔ ایران به اخلاق نیکو، مهربانی، پاکی دل و هنر فاخر و با ارزش شهرت داشت و همین موضوع سبب شد در دل مردم و سایر هنرمندان جای گیرد.
این استاد موسیقی به آیین بزرگداشت استاد همایون خرم در دانشگاه صنعتی اصفهان اشاره کرد و افزود: همه موظفیم که قدر هنرمندان را بدانیم و آنان را در زمان حیاتشان تجلیل کنیم با این حال برگزاری نکوداشت برای آنان مثبت و با ارزش است.
شاهزیدی با اشاره به موسیقی ایرانی و ضرورت حفظ جایگاه و ارتقای آن، تصریح کرد : با وجود این که این هنر انسان را به تعالی می رساند و به خدا نزدیک می کند متاسفانه در سال های اخیر به این موسیقی بی توجهی شده است.
وی به برخی از بزرگان هنر همچون استاد تجویدی موسیقدان و بیژن ترقی شاعر اشاره کرد و ادامه داد: این هنرمندان برای اعتلای هنر ایران زمین همواره تلاش می کردند و توجه به فرهنگ ایرانی را لازمه فعالیت و هنرنمایی خود می دانستند.
این هنرمند با اشاره به نکوداشت هرساله استاد جلال تاج اصفهانی که در جوار آرامگاه او در تکیه سیدالعراقین تخت پولاد اصفهان برگزار می شود، گفت: برای برپایی آیینی باشکوه تر و در سطح ملی برای این هنرمند فقید تلاش کردیم اما متاسفانه برخی مسوولان همکاری نمی کنند و ما را بر آن داشته که چنین برنامه هایی را بصورت مردمی و خودجوش برگزار کنیم.
به گزارش ایرنا، علی ‌اصغر شاهزیدی استاد آواز ایرانی، از شاگردان استاد جلال تاج اصفهانی و تنها بازمانده‌ مکتب آوازی اصفهان است، از معروف ‌ترین آثار وی می ‌توان تصنیف 'جام مدهوشی' از آلبوم 'چرخ گردون' با آهنگ علی تجویدی، تار جلیل شهناز، تنظیم فریدون شهبازیان و شعر بیژن ترقی را نام برد.
این هنرمند آوازهای بسیاری را به صورت فی‌ البداهه در برنامه‌ تماشاگه راز و رادیو اصفهان اجرا کرده است و علاوه بر آواز به نوازندگی نی، به سرودن شعر نیز علاقه دارد.
/6026/6020
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.