رهبر انقلاب اسلامی چندی پیش به مناسبت چهلمین سالروز پیروزی انقلاب اسلامی با صدور 'بیانیه گام دوم انقلاب' به تبیین دستاوردها و مسیر طی‌شده در چهار دهه‌ گذشته پرداخته و توصیه ‌هایی اساسی به‌منظور 'جهاد بزرگ برای ساختن ایران اسلامی بزرگ' ارائه کردند.
به گزارش ایرنا، آنان در گفت و گو با ایرنا، تاکید رهبر معظم انقلاب بر عدالت گرایی، جوان گرایی، امید به آینده و لزوم توجه به سبک زندگی شایسته پس از گذشت چهل سال از پیروزی انقلاب را نیازمند وحدت و یکپارچگی عمومی در کشور و تلاش بیش از پیش برای ایرانی پیشرفته آباد و آزاد می دانند.
این عده معتقدند که برای برداشتن گام دوم انقلاب باید هویت، حرمت و معیشت مردم بیش از پیش مورد توجه قرار بگیرند و همه ارکان و اضلاع جامعه از مواهب انقلاب به یک نسبت بهره مند شوند.
معلم متوسطه اول یکی از مدارس اصفهان دراین ارتباط گفت: انقلاب اسلامی با تلاش و همت فرهنگیان در کنار و دوشادوش دیگر اقشار مردم به ثمر رسید و آنها همچنان در گام دوم انقلاب آماده طی کردن مسیر موفقیت و پیروزی هستند.
رویا حیدری در گفت و گو با ایرنا افزود: در این راستا با توجه به تاکید رهبر معظم انقلاب بر توجه به علم و پژوهش، نیاز است تا این عنصر محرکه جامعه در باب محتوا، تجهیزات و نیروی انسانی بیش از پیش توجه قرار گیرد.
وی اظهارداشت: به این منظور باید سیاستگذاری ها و برنامه ریزی ها برای معلمان و در مجموع فرهنگیان به عنوان رهروان و راهبران علم و دانش و دانش آموزان به عنوان نسل سرنوشت ساز آینده مورد بازنگری و تاکید بیشتری واقع شود.
یکی از دانشجویان دانشگاه اصفهان با اشاره به تاکید رهبر معظم انقلاب به جوانان به عنوان کسانی که در آفرینش انقلاب سهیم بودند گفت: با شروع گام دوم انقلاب نیاز است که عنوان جوان گرایی به معنای کامل و جامع مورد توجه قرار بگیرد.
آرین یوسفی در گفت و گو با ایرنا استفاده از جوانان دانش آموخته برای مناصب مدیریتی و اعتماد به آنها به عنوان کسانی که در دوره های مختلف از انقلاب 57، هشت سال دفاع مقدس و دیگر صحنه های امتحان خود را پس داده اند را لازمه پیشرفت و ترقی ایران دانست.
این جوان ایرانی تصریح کرد : برداشتن گام دوم انقلاب نیازمند گام های مصمم و پرصلابت جوانان ایرانی است همان آنهایی که در تمام کشورهای پیشرفته جهان در علوم مختلف حرف اول را می زنند.
وی از مسوولان خواست تا مجال و فرصت بیشتری به جوانان داده شود تا آنها به مطالبه گری و بررسی آرمان های انقلاب در جامعه و در نتیجه اصلاح امور بپردازند.
رییس دفتر تبلیغات اسلامی استان اصفهان با اشاره به بیانیه گام دوم رهبر معظم انقلاب، گفت: مخاطب این بیانیه مردم و نخبگان هستند زیرا با همدلی و همگامی مردم است که اهداف نظام اسلامی محقق می شود.
حجت الاسلام والمسلمین محمد قطبی در گفت و گو با ایرنا افزود : از این رو ائمه جمعه، جماعات و مبلغان دینی باید در خصوص مشارکت و همراهی مردم در بخش های مختلف روشنگری داشته باشند.
وی تاکید کرد: مشارکت مردم ابعاد مختلف دارد و وظیفه تمام مسوولان و روحانیان است که زمینه های این مشارکت برای حرکت به سوی گام دوم انقلاب را فراهم کنند.
رییس دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان، لازمه پیشرفت و حرکت در گام دوم انقلاب را عزم و جزم مسوولان اجرایی کشور دانست و گفت: نباید این همت و عزم تنها در بعضی از بخش های جامعه وجود داشته باشد بلکه آن باید به تمام سطوح و همه عرصه ها تسری یابد.
نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی در این ارتباط گفت: رهبر معظم انقلاب با نگاه مدبرانه و راهبردی خود در گام دوم انقلاب به برجسته سازی نقش جوانان در آینده کشور پرداختند.
حسن کامران با تاکید بر اهمیت مشارکت جوانان در پست های مدیریتی گفت: جوانان می توانند نقش مهمی در گسترش فرهنگی انقلاب اسلامی داشته باشند ولی لازمه آن فراهم کردن شرایط برای حضور آنها در عرصه های مسوولیتی و مدیریتی کشور است.
وی خاطرنشان کرد: رهبر معظم انقلاب بارها، اهمیت بکارگیری قشر جوان را به مسوولان گوشزد کرده اند و در سیاست های ابلاغی و چشم انداز های سیاسی که در نظر گرفته اند اهمیت فراوانی به جوانان داده اند.
این نماینده مجلس افزود: بر این اساس نمایندگان مجلس شورای اسلامی به خصوص در مبحث بررسی لایحه بودجه باید نقش جوانان در کشور را در نظر بگیرند و پیشنهادهایی که برای اعطای تسهیلات به جوانان در سال آینده در مجلس ارائه شده است باید مورد بررسی قرار بگیرد.
استاد دانشگاه آزاد اسلامی گفت : راهبرد گام دوم انقلاب به ‌دلیل چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی و آغاز دهه‌ پنجم و یا چهل سال دوم انقلاب خیلی مهم است.
رضا حسنی مقدم در گفت و گو با ایرنا افزود : همه باید دست در دست هم دهیم راهبردهای راهبری را در این بیانیه مهم انقلاب اسلامی محقق کنیم.
وی تاکید کرد : انقلاب اسلامی با این راهبرد گام های اساسی توسعه همه جانبه را در ابعاد مختلف بر می دارد و الگوی بسیاری از کشورهای دنیا خواهد شد.
/6026/6994
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.