به گزارش ایرنا، سردار مهدی معصوم بیگی روز یکشنبه در جلسه شورای مبارزه با مواد مخدر در استانداری اصفهان افزود: این کشفیات نسبت به سال گذشته حدود 18 درصد افزایش داشته که 75 درصد آن ها مربوط به تریاک بوده است.
وی با بیان اینکه از ابتدای سال جاری 23 هزار نفر اعم از معتاد، متجاهران، قاچاقچیان، فروشندگان عمده و خرد دستگیر شدند، تصریح کرد: از این تعداد 15 هزار نفر در حوزه قاچاقچیان، تولیدکنندگان و فروشندگان خرد و هفت هزار و 800 نفر معتاد متجاهر بودند که نسبت به سال گذشته دستگیری ها 15 درصد افزایش داشت.
فرمانده انتظامی استان اصفهان ادامه داد: همچنین در این بازه زمانی 51 باند با اقدامات پیچیده و حرفه ای شناسایی و دستگیر شدند.
وی بیان کرد: تاکنون 2 هزار و 600 طرح پاکسازی در معابر، خیابان ها و مکان های هدف اجرا و حدود 950 خودرو توقیف و 43 قبضه سلاح گرم توقیف و کشف شده است.
معصوم بیگی با بیان اینکه 19 درصد کشفیات توسط ایستگاه های بازرسی صورت گرفت، اضافه کرد: در اقدامات فنی و اطلاعاتی 37 درصد رشد را شاهد بودیم.
وی از اجرای یکهزار و 300 طرح پاکسازی در اطراف مدارس و 287 طرح امنیتی در استان خبر داد.
فرمانده انتظامی استان اصفهان با بیان اینکه طرح هایی برای عید نوروز توسط نیروی انتظامی اجرا می شود، ادامه داد: یکی از طرح ها طرح آرامش است که معتادان متجاهر و سخت معتادان در فرآیند یک ماهه از 15 اسفند تا 15 فروردین توسط نیروی انتظامی دستگیر و در کمپ ها نگهداری می شوند.
معصوم بیگی ادامه داد : براساس برآوردها در طرح آرامش 97- 98 حدود چهار هزار و 500 نفر تحت نظارت قرار می گیرند و شرایط در استان مدیریت می شود زیرا 70 درصد سرقت ها توسط این افراد انجام می شود.
به گفته وی طرح آرامش بهاری مولفه هایی از جمله کاهش سرقت های خرد، پاکسازی چهره شهرها از معتادان، ارتفا امنیت روانی شهروندان، ارتقا امنیت مسافران نوروزی، جلوگیری از بیماری های واگیردار، کاهش تقاضای مواد مخدر و بهبود و درمان معتادان و ایجاد امید در مردم را داراست
فرماندهی انتظامی استان اصفهان با اشاره به ظرفیت سهمیه درخواستی برای شهرستان ها جهت اجرای طرح آرامش نوروز 98 گفت: با توجه به میزان آلودگی شهرستان اصفهان با یکهزار و 455 و پس از آن کاشان و نجف آباد بیشترین سهمیه را به خود اختصاص دادند.
به گزارش ایرنا، اجرای بند 6 ماده 2 آیین نامه مراقبت پس از خروج از ماده 16 و بررسی ظرفیت دستگاه های عضو به منظور عقد توافقنامه استانی توسط معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان از مصوبات جلسه شورای مبارزه با مواد مخدر استان بود.
براساس اعلام شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر اصفهان، اکنون در این استان یکصد هزار معتاد وجود دارد.
9913/6026/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.