سید کمیل طیبی روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: این دانشگاه ها بیشتر از کشورهای اروپایی و آسیا هستند که از جمله آنها می توان به آلمان، فرانسه، سوئد، اسپانیا، چین، ژاپن و کره جنوبی اشاره کرد.
وی اظهارداشت : دانشگاه اصفهان با بسیاری از دانشگاه های معتبر و بزرگ دنیا همچون فرایبورگ آلمان، استراسبورگ فرانسه، ملی سئول کره جنوبی، شیامن و ' سان یات سن ' چین همکاری دارد.
مدیر دفتر همکاری های علمی بین المللی دانشگاه اصفهان ادامه داد: اصفهان یکی از 9 دانشگاه موفق کشور در برقراری روابط بین الملل با دانشگاه های خارجی در سال 97 از سوی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری شناخته شد.
طیبی با بیان اینکه بسیاری از تفاهم نامه های امضا شده بین دانشگاه اصفهان و دانشگاه های خارجی اجرا شد، خاطرنشان کرد: تعداد محدودی از آنها به دلایل مختلفی مانند مسائل مالی و تحریم ها به طور کامل اجرایی نشد که در صدد عملیاتی کردن آنها هستیم.
وی به تفاهم نامه­ جدیدی که با دانشگاه ایلیای گرجستان با موضوع همکاری پژوهشگران و دانشجویان منعقد شد، اشاره و اضافه کرد: با توجه به سکونت گرجی­ تباران بسیاری در غرب استان اصفهان از جمله شهرهای فریدن، فریدونشهر و بویین و میاندشت ، توسعه زبان گرجی به صورت دانشگاهی و تقویت مراکز آموزش زبان فارسی در گرجستان به توسعه روابط گردشگری، فرهنگی، علمی و اقتصادی 2 کشور کمک می کند.
فریدونشهر با حدود 35 هزار نفر جمعیت به عنوان بزرگترین منطقه گرجی نشین ایران در 180 کیلومتری غرب اصفهان است که حدود 70 درصد جمعیت آن را گرجیان تشکیل می دهند.
دانشگاه اصفهان بعنوان دانشگاه جامع و مادر استان اصفهان دارای حدود 15 هزار دانشجو و 650 عضو هیات علمی و یکی از دانشگاه های برتر کشور است.
این دانشگاه بعنوان یکی از دانشگاه های منتخب ایران در طرح تبدیل به یکی از پنج دانشگاه برتر کشور در تراز بین المللی انتخاب شده است.
3011/6026/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.