محمد محمدی روز شنبه در گفت گو با ایرنا افزود: این چاه های غیرمجاز تولید زغال به سبب آلوده کردن محیط زیست منطقه با دستور مقام قضایی تخریب شد.
وی اظهارداشت: با اعتراض و شکایات متعدد مردمی مبنی بر آلودگی هوا به دلیل فعالیت کارگاه های تولید زغال در شهرستان صدور اخطارهای مکرر زیست محیطی به مالکان مربوطه و ادامه بی توجهی آنان، دستور تخریب این چاه ها صادر و اجرا شد.
به گفته وی این چاهای زغال با حکم قضایی و همکاری فرمانداری و نیروی انتظامی تخریب شد.
رئیس اداره حفاظت محیط زیست نجف آباد ادامه داد: چاه های یاد شده فاقد مجوز بودند که در آن به روش سنتی اقدام به سوزاندن چوب و تولید زغال می کردند.
محمدی تصریح کرد: روز گذشته 35 چاه غیر مجاز تولید زغال با حکم مراجع قضایی در شهرستان نجف آباد تخریب شد.
وی با اشاره به اقدامات این نهاد برای مقابله با واحدهای آلاینده به ویژه کارگاه های ریخته گری و چاه های زغال، تصریح کرد: این واحدهای غیرمجاز که بیشتر به صورت مخفیانه فعالیت دارند و آلودگی‌ های زیست محیطی ایجاد می‌ کردند، پس از شناسایی و صدور اخطار‌های لازم تخریب و یا پلمب می‌شود.
رئیس اداره محیط زیست نجف آباد بر اخذ مجوز و استفاده از فناوری جدید در مکان های مجاز برای تولید کنندگان در این بخش تاکید و اضافه کرد : ظرفیت چوبگیری این چاه های زغال از پنج تا 20 تن است که در هر 15 روز در هر چاه به طور تقریبی سه تا 6 تن زغال تولید می شود.
تولیدکنندگان غیر مجاز زغال علاوه بر آلایندگی هوا به دلیل استفاده غیر قانونی از منابع چوب برداشت شده از ذخایر جنگلی و منابع طبیعی، به طبیعت نیز آسیب وارد می کنند.
مطابق ماده 688 قانون مجازات اسلامی هر اقدامی که تهدید علیه بهداشت عمومی و موجب آلودگی محیط زیست شناخته شود، ممنوع است.
شهرستان نجف آباد با وسعت 285 کیلومتر مربع و با 330 هزار نفر جمعیت در 30 کیلومتری غرب اصفهان قرار دارد.
8114/6026
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.