اسماعیل بایبوردی روز شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: نزدیک به 223 میلیارد ریال از این تسهیلات در اختیار افراد دارای طرح اشتغال پایدار روستایی و 84 میلیارد ریال نیز در اختیار افراد متقاضی طرح اشتغال فراگیر قرار گرفت.
وی بیان کرد: این تسهیلات برای اجرای 178 طرح از سوی بانک های عامل در آران و بیدگل پرداخت شده که سهم اشتغال پایدار روستایی 168 طرح و سهم اشتغال فراگیر 10 طرح می باشد.
فرماندار آران و بیدگل یادآور شد: 2 هزار و 191 شغل پیش بینی شده بود که در نهایت با ارائه تسهیلات و برنامه ریزی دستگاه های اجرایی، یک هزار و 385 شغل در این شهرستان ایجاد شد.
وی اضافه کرد: اداره های صنعت، معدن و تجارت، جهاد کشاورزی و فنی حرفه ای به ترتیب بیشترین میزان ایجاد اشتغال در شهرستان آران و بیدگل را به خود اختصاص دادند که 76 درصد برای مردان و 24 درصد برای زنان بود.
بایبوردی با اشاره سهم 62 درصدی خود اشتغالی عنوان کرد: بیشتر اشتغال ایجاد شده در حوزه کشاورزی خدمات و صنعت بوده که سهم حوزه صنعت 44 درصد، خدمات 35 درصد و کشاورزی نزدیک به 21 درصد بوده است.
وی همچنین بر لزوم تلاش همگانی برای تحقق رهنمودهای رهبری فرزانه انقلاب در بحث تولید و اشتغال تاکید کرد و گفت: انتظار می رود دستگاه های اجرایی آران و بیدگل نسبت به شناسایی ظرفیت های شهرستان در زمینه کسب و کار اقدام کرده و اطلاعات شغل های دارای بازار کار و درآمدزایی مناسب را در اختیار متقاضیان قرار دهند.
فرماندار آران و بیدگل با اشاره به ضرورت توجه به کاهش کاغذبازی ها و همکاری بیشتر بانک ها برای پرداخت تسهیلات اشتغالزا افزود: یکی از سیاست‌ های اصلی دولت دوازدهم اشتغالزایی و رونق تولید می باشد که برای تحقق این مهم باید با فراهم کردن زیرساخت های لازم تلاش های بیشتر و جدی تری در شهرستان صورت گیرد.
بر اساس آخرین آمارها نرخ بیکاری در آران و بیدگل 5.9 درصد اعلام شده بود.
آران و بیدگل با جمعیت بیش از 103 هزار نفر در فاصله نزدیک به 6 کیلومتری کاشان و 215 کیلومتری شمال اصفهان واقع است.
7472/8123
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.