در این مطلب آمده است: 24 بهمن ‌ماه به یکی از روزهای مهم و سرنوشت‌ ساز تبدیل شد؛ روزی که بیانیه 6000 کلمه‌ ای مهم گام دوم انقلاب در راستای فرایند بزرگ جهانی چله دوم صادر شد و افکار جهانیان را متوجه خود کرد؛ بیانیه ‌ای که مردم ایران به‌ ویژه جوانان را آماده ورود به چهل‌ سال دوم کرد و موجبات امید را فراهم ساخت؛ زیرا در این بیانیه مهم جوانان بیش از همه مورد خطاب قرار گرفتند تا از این ظرفیت عظیم به ‌درستی استفاده شود و توسعه کشور سرعتی جدید یابد.
تردیدی نیست که تک‌ تک واژگان این بیانیه با عنایت خاص انتخاب شده و نیازمند تعمق و شایسته تدبر است. این وظیفه عموم مردم و به ‌ویژه کارگزاران است که کلمه به کلمه و بند بند بیانیه را به دقت بخوانند و برای اجرا و تحقق آن برنامه ‌ریزی کنند؛ زیرا این بیانیه بسیار مهم و راهبردی است. این بیانیه مهم است؛ زیرا سر دمداران شیطان بزرگ هم در خفا و هم به ‌صورت علنی وعده پایان انقلاب را تا پیش از جشن چهل ‌سالگی داده بودند؛ اما بیانیه چهل سال دوم در روزهای اول از دهه پنجم و چهل سال دوم انقلاب صادر شد و به جهانیان اعلام داشت ما توجهی به حواشی دشمنان نداریم و راهمان را ادامه می ‌دهیم .
از طرفی به‌ دلیل مخاطب اصلی آن یعنی جوانان، جمعیتی انبوه، تحصیل‌کرده، پرانرژی و آینده‌ ساز و حدود 35 میلیون جوان ایرانی که هر کدامشان می‌ توانند موتور محرکه و پیشران حرکت و اقدامی مهم و سازنده برای کشور باشند، اهمیت والا تری می‌ یابد ؛ البته جوانان غیر ایرانی نیز بسیارند که در راستای تحقق این بیانیه در جغرافیای جهان دست به کار خواهند شد.
محتوا و مضمون راهبردی بیانیه وجه دیگر اهمیت آن است. در این بیانیه که می ‌توان آن را منشور انقلاب اسلامی در نقطه عطف چهل ‌سالگی ارزیابی کرد، محورها، فراز ها و نکته‌ های پر مغز موج می‌ زند و با تعمق و ژرف ‌اندیشی در آن این حقیقت روشن‌ تر می‌ شود . بدیهی است که اینجا مجال مناسبی برای مرور همه آن‌ ها نیست؛ بنابراین در این نوشتار کوتاه فقط به بعضی سر فصل‌ ها و فراز های مهم این منشور می ‌پردازیم :
سر فصل اول معرفی انقلاب اسلامی است. از آن جهت که انقلاب اسلامی به دومین مرحله خود سازی ، جامعه ‌پردازی و تمدن ‌سازی وارد می ‌شود و نسل جدیدی که وارد فرایند بزرگ و جهانی چهل سال دوم می ‌شود و عصر جدید در جهان را رقم می ‌زند ؛ در حالی که راست مدرنیته به احتضار خود نزدیک شده، شعارهای جهانی، فطری و همیشه ‌زنده انقلاب اسلامی جریان‌ ساز است و با دفاع ابدی از نظریه نظام انقلابی، نظام‌ سازی می ‌کند . از طرفی در عین پایبندی شدید به اصول خود از تحجر دور و بیزار است. این انقلاب قدرتمند اما مهربان، با گذشت و حتی مظلوم است و از افراط و چپ ‌روی مبراست ؛ صراحت و شجاعت در برابر زور گویان و گردنکشان دارد و از مظلومان و مستضعفان دفاع می ‌کند . ثبات، امنیت و حفظ تمامیت ارضی ایران تا به اوج رساندن مشارکت مردمی و ارتقای شگفت ‌آور بینش سیاسی آحاد مردم و از سنگین‌ کردن کفه عدالت در تقسیم امکانات کشور تا پیشرفت ‌ها در عرصه علم و فناوری و افزایش معنویت و اخلاق از برکات چهل ‌ساله انقلاب است.
سر فصل دیگر، توصیه ‌های اساسی برای گام دوم انقلاب است. از امید و نگاه خوش‌ بینانه به آینده به‌ عنوان کلید اساسی همه قفل‌ ها تا دست‌ یافتن به قله دانش و از معنویت و اخلاق تا اقتصاد، عدالت، مبارزه با فساد، استقلال و آزادی، عزت ملی، مرز بندی با دشمن و در پایان لزوم مقابله جهادی هوشمندانه با سبک زندگی غربی.
منشور گام دوم انقلاب اسلامی در عین انقلابی ‌بودن ، بسیار عالمانه و منصفانه به نگارش درآمده و ضمن دفاع کامل از راه پیموده‌ شده ، کاستی ‌ها و فاصله طولانی تا بایسته‌ ها و آمادگی برای تصحیح خطاها در آن پذیرفته شده است که از محاسن نظام ولایی و دینی است.
رهبر حکیم انقلاب اسلامی در این بیانیه نه ‌تنها خط القای یأس و ترس دشمن را فرو پاشیده‌ اند ، بلکه امواج واقعی امید را در ملت ایران و به ‌ویژه جوانان جاری کرده ‌اند . حالا مسئولان باید به‌ شدت مراقبت کنند و پیگیر باشند تا این بیانیه مهم به سندی بالا دستی تبدیل نشود ؛ به این معنی که تمجید و تجلیل شود، اما به ‌کار بسته نشود و اتفاقا سندی دم‌ دستی یعنی منشوری کاملا عملیاتی و اجرایی باشد و مردم مواهب آن را لمس کنند.
/6026/7141
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.