سید روح الله سید العسگری روز جمعه در گفت و گو با ایرنا افزود: امکان اقامت گردشگران در کمپ ها، اقامتگاه های سنتی و بومگردی، هتل ها، مهمانپذیرها و خانه های استیجاری فراهم شد و آماده استقبال از آنان برای ارائه خدمات هرچه بهتر هستیم.
وی با بیان اینکه باغ فدک در شمال اصفهان به عنوان کمپ گردشگران فعال خواهد شد، ادامه داد: نوروز 98 کمپ جدیدی توسط شهرداری در سپاهان شهر برای رفاه بیشتر مسافرانی که از سمت جنوب کشور می آیند ایجاد می شود.
سید العسگری با اشاره به افزایش حدود 15 درصدی ظرفیت هتل ها، مهمانپذیرها و اقامتگاه های سنتی و بومگردی در اصفهان اظهارداشت: با توجه به پیش بینی های صورت گرفته درباره وضعیت آب و هوایی و احتمال افزایش تعداد گردشگران داخلی در نوروز 98 از ظرفیت ورزشگاه های بزرگ و زائرسراها برای اقامت استفاده می شود.
رییس اداره میراث فرهنگی شهرستان اصفهان به استقبال مردم محلی و مسافران از ظرفیت های گردشگری روستایی، بومی و کویر گردی بویژه در شرق اصفهان اشاره و اضافه کرد: پیش بینی های لازم برای اقامت و اسکان گردشگران نوروزی در این مناطق بویژه تودشک، ورزنه، محمدآباد جرقویه و حسن آباد صورت گرفته است.
به گفته وی یک روستا به نام تودشکچو به تنهایی دارای پنج اقامتگاه سنتی و شهر ورزنه دارای 10 اقامتگاه بومگردی است.
سید العسگری خاطرنشان کرد: تعداد تخت های هتل ها و مهمانپذیرها جدا از اقامتگاه های بومگردی در شهرستان اصفهان حدود 16 هزار تخت است.
وی ظرفیت اقامت گردشگران در نوروز 97 را 160 هزار نفر اعلام کرد.
شهرستان اصفهان با جمعیت 2 میلیون و 200 هزار نفری دارای آثار و بناهای تاریخی فراوان از جمله میدان امام (نقش جهان)، چهلستون، عالی قاپو، مسجد امام(ره)، مسجد جامع، سه و سه پل و پل خواجو است.
آثار تاریخی منحصر به فردی نیز در منطقه شرق اصفهان قرار دارد و بخشی از جاده های فرعی جاده ابریشم در سده های پنجم و ششم هجری قمری از این منطقه عبور می کرد.
3011/6026/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.