به گزارش ایرنا، احمد پدرام روز پنجشنبه در نشست توانمندسازی اعضای سازمان های مردم نهاد جوانان تیران و کرون افزود: بیشترین وقت کودکان و نوجوانان برای آموزش مفاهیم علمی و ذهنی در مدرسه و خانه سپری می شود که این مفاهیم کاربردی نیست و برای زندگی اجتماعی نیاز به فراگیری آموزش های مهارت های اجتماعی است.
وی اظهارداشت: برنامه ریزی برای آموزش مفاهیم زندگی و کاربردی به کودکان و نوجوانان نیاز ضروری جامعه است زیرا برای زندگی اجتماعی به این مهارت ها نیازمند هستند و بی توجهی به این مفاهیم مانع از پیشرفت و انجام فعالیت در جامعه می شود.
استاد دانشگاه اصفهان با اشاره به این که مدارس نباید برای دانش آموزان استرس و اضطراب ایجاد کند، تصریح کرد: برخوردهای بعضی از معلمان و دبیران در مدارس آرامش دانش آموزان را از بین می برد و این موضوع مانع رشد افراد می شود.
وی ادامه داد: ایجاد محیط پر استرس برای دانش آموزان انگیزه آن ها را برای تحصیل و امید به زندگی از بین می برد و باید برخوردها در بین اعضای خانواده و بین مسئولان مدارس به گونه ای باشد که آرامش برای کودکان و نوجوانان فراهم شود.
پدرام با بیان اینکه برای دعوت به نماز و آموزه های دینی نیاز به رفتار پسندیده و اخلاق خوب است، خاطرنشان کرد: در دعوت به فعالیت های اجتماعی، فرهنگی و دینی نیازمند دعوت با اخلاق نیکو است و نباید بد اخلاقی در این خصوص انجام شود.
وی مشارکت اجتماعی و انجام فعالیت های عمومی را در کیفیت بخشی به کارها مهم دانست و تصریح کرد : مشارکت در فعالیت های اجتماعی حس خوب و شادمانی برای افراد ایجاد می کند و برای پیشرفت نیازمند کمک به دیگران است.
این روانشناس با بیان اینکه بسیاری از مردم شادی را در ثروت و مسوولیت و مقام جستجو می کنند، ادامه داد: ثروت و مقام 10 درصد در ایجاد شادی موثر هستند و روابط سالم، کمک به دیگران، روحیه برونگرایی، رفتار صحیح بیشترین اثر را در شادی مردم دارند.
وی با بیان اینکه روحیه خدمت به مردم و کمک به دیگران به دلیل ثروت اندوزی کاهش یافت، یادآور شد : برای تقویت این روحیه در جامعه باید کار بشود و سازمان های مردم نهاد زمینه فعالیت های اجتماعی و خدمت به مردم بیش از بیش فراهم کنند.
وی با اشاره به فعالیت های اجتماعی موثر در جامعه گفت: تقویت بنیان خانواده، آموزش مهارت های زندگی و همسرداری و فرزند پروری از نیازهای امروز جامعه است و باید در تشکل های مدنی، مدارس و سایر بخش ها بر این حوزه ها تاکید و تمرکز شود.
نشست توانمندسازی سازمان های مردم نهاد در محل سالن اجتماعات هیات فوتبال تیران و کرون توسط کانون نسل جوان فردا و مشارکت اداره ورزش و جوانان این شهرستان انجام شد.
این شهرستان بیش از 70 هزار نفری استان اصفهان دارای 10 سازمان مردم نهاد در حوزه جوانان است.
7131/6026/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.