رئیس کانون وکلای استان اصفهان گفت: بعد از استقلال کانون وکلا، بیکاری وکلای جوان به دلیل وجود موسسات حقوقی غیر مجاز بزرگترین تهدید برای اعضای این کانون است.

به گزارش ایلنا از اصفهان، دکتر لیلا رئیسی با اشاره به قانون منع به کارگیری بازنشستگان اظهار داشت: متاسفانه این قانون در حوزه حقوق و وکالت اجرایی نشده و ما شاهد حضور بازنشستگان قضایی و وکلا در عرصه فعالیت های حقوقی هستیم؛ مساله ای که به افزایش بیکاری وکلای جوان دامن زده است.

وی ادامه داد: کانون وکلا از نمایندگان مجلس و قانون گزاران تقاضا دارد، به این مسئله ورود کنند و برای اجرای قانون منع به کارگیری بازنشستگان در بخش حقوقی جدیدت و همیت به خرج دهند.

رئیس کانون وکلای اصفهان تاکید کرد: عده قابل توجهی از بازنشستگان برای کسب فرصت های بیشتر جهت فعالیت، خواهان حذف آزمون وکالت شده اند تا حضورشان قابل توجیه و منطقی جلوه کند. درحالی که این شیوه با قوانین بین المللی منافات دارد و وکلا باید بر اساس قبولی در آزمون وکالت مشغول به کار شوند.

وی یادآور شد: مسئله دیگری که سبب افزایش آمار بیکاری در بین فارغ التحصیلان حقوق و وکلا شده است، تاسیس غیر منطقی و غیر قانونی دفاتر حقوقی است که از داشتن نیروی تحصیل کرده و الزاما وکیل بی بهره‌اند. این دفاتر سال ها است به صورت غیر قانونی و بدون داشتن حتی یک وکیل مشغول به کار هستند، در حالی که وکلای جوان ما بیکار مانده اند.

رئیسی خاطر نشان کرد: دادگستری اصفهان نیز نسبت به این اتفاق واکنش نشان داده و امیدواریم با درایت نمایندگان مجلس، شاهد بسته شدن دفاتر غیر قانونی باشیم. فراموش نکنیم که حق همه شهروندان است که از خدمات حقوقی درست و قانونی بهره ببرند و وجود چنین دفاتری به ضرر مردم است.

وی با اشاره به شمشمین سالگرد استقلال کانون وکلا گفت: تمام تلاش ما در این سال ها حفظ استقلال کانون وکلا بوده و هر ساله بر همین اصل فعالیت های خود را ساماندهی کرده ایم. امسال نیز مثل سال های گذشته با شعار حفظ استقلال کانون وکلا برنامه های ویژه ای را در نظر گرفته ایم.

رئیس کانون وکلای استان اصفهان خاطرنشان کرد: از شنبه آینده به مدت یک هفته در دو دفتر کانون وکلای استان اصفهان، به صورت رایگان به شهروندان عزیز در خصوص موارد حقوقی آموزش و مشاوره می دهیم.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.