این هنرمند روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: اگر گویندگان و مجریان به اصطلاح خودشان باشند و تصنع و تکلف را از خود دور کنند در جلب رضایت مخاطبان و عرضه هنر موفق تر می شوند و هنرشان جاودانه می ماند.
او ادامه داد: به علاقه مندان جوان به گویندگی و دوبلوری توصیه می کنم از تصنع در اجرا پرهیز کنند و اجراهایی روان و به دور از تصنع داشته باشند.
وی اظهارداشت: به گویندگی بیش از یک شغل باید به عنوان یک دل مشغولی و مشغله نگریست و صرف نگاه شغلی به آن از خلاقیت و اصالت که از صفات و ویژگی های هنر است، می کاهد.
رضوی با بیان اینکه شکرانه هر نعمتی از جمله صدای خوب، استفاده درست و بجا از آن است، خاطرنشان کرد: صدا نباید فدای هر سوژه و موضوعی شود و عرضه هنر فاخر و ارزشمند جایگاهی بالاتر از هر ارایه ای دارد.
این هنرمند با تاکید بر اینکه نسل های گذشته گویندگی، مجری گری و دوبلوری عملکرد درخشانی بر جا گذاشتند، تصریح کرد: نسل جوان و فعلی این هنرها نیز می توانند به نسلی تاثیرگذار و ماندگار تبدیل شوند، اما نباید هنر را در مسائل بی ارزش حرام کنند.
این گوینده پیشکسوت با اشاره به برگزاری مراسم بزرگداشت استاد همایون خرم در دانشگاه صنعتی اصفهان گفت: تمامی برنامه هایی نظیر بزرگداشت، یادبود و یادواره مفید و خوب است، اما چه بهتر که در زمان حیات هنرمندان برگزار شود.
وی ادامه داد: با این حال باز هم برگزاری یادبودها هم ارزش دارد و باید از تمامی دست اندرکاران بوِیژه جوانانی که برای هنر و هنرمند ارزش قائل می شوند، تشکر کرد.
بزرگداشت استاد همایون خرم نوازندهٔ ویولن، موسیقی دان و آهنگساز برجستهٔ ایران با حضور جمعی از هنرمندان صاحب نام کشور شامگاه سه شنبه در دانشگاه صنعتی اصفهان برگزار شد.
بهروز رضوی (با نام اصلی محمدرضا رضوی نیا) زادهٔ 1326 در یزد گوینده، مجری تلویزیون و بازیگر است، وی همکاری خود را با رادیو در سال 1347 به عنوان گوینده آغاز کرد.
او روایت مستندهای زیادی از جمله مجموعه مستند ایران را برعهده داشته و در فیلم های نجات یافتگان (1374)، دادستان (1370) و شعله های خشم (1371) نقش آفرینی کرد.
/6022 / 6020
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.