گزارش ایرنا از روابط عمومی فرمانداری آران و بیدگل حاکی است، اسماعیل بایبوردی روز چهارشنبه در دیدار با رییس راه آهن کاشان گفت: منظور از قطار گردشگری استفاده از امکانات ریلی، واگن های مسافربری و مزیت های سفر با قطار برای هدفی غیر از حمل بار یا مسافرت می باشد و در آن مقصد، سرعت و زمان سفر اهمیت دارد.
وی هدف اصلی از تلاش ها برای راه اندازی این قطار را شناساندن نقاط گردشگری شهرستان آران و بیدگل برشمرد و افزود: خط راه آهن موسم به شمال- جنوب ظرفیت بسیار خوبی است که می توان از آن جهت شناساندن حوزه گردشگری کویری و صنعت فرش ماشینی به گردشگران داخلی و خارجی استفاده کرد.
فرماندار آران و بیدگل راه اندازی قطار گردشگری را تجربه ای جدید در سفر به دل کویرهای این شهرستان دانست و بیان کرد: راه اندازی این خط آهن از مسیر سفیدشهر، نوش آباد و آران و بیدگل در قالب تور گردشگری کویری می تواند علاقه مندان را در کنار جنگل های دست کاشت تاغ، قره داغ و موهبت های کویر بکر به سوی ظرفیت هایی مانند شترسواری، آفرود، دیدن خانه ها و بنای تاریخی و گردشگری مانند قلعه وزیر، سیزان و شهرهای زیرزمینی طسمیجان و اویی هدایت کند.
وی همچنین بازدید از خانه های تاریخی روستاهای علی آباد مرکزی و مسجد جامع روستای محمدآباد مرکزی را از دیگر مقصد های گردشگری این قطار در صورت راه اندازی عنوان کرد.
بایبوردی بر ضرورت توسعه گردشگری مذهبی در آستان های مقدس امامزادگان آران و بیدگل با استفاده از ظرفیت قطار گردشگری تاکید کرد و افزود: 42 امامزاده و بقعه متبرکه در این شهرستان وجود دارد و به عنوان یکی از مقصدهای گردشگری زیارتی و مذهبی شمال استان اصفهان محسوب می شود.
وی در ادامه با اشاره به نقش قطار گردشگری در توسعه صنعت فرش ماشینی آران و بیدگل یادآور شد: 510 کارخانه و واحد صنعتی فعال در زمینه تولید فرش ماشینی و صنایع وابسته می تواند ظرفیت خوبی باشد و به عنوان مقصدی مهم گردشگران را به دیدن کارخانه ها و آشنایی با فرایند تولید سوق دهد.
به گزارش ایرنا، 500 اثر تاریخی، طبیعی و معنوی در شهرستان آران و بیدگل شناسایی شده که از این میان 135مورد در فهرست آثار ملی به ثبت رسیدند.
آران و بیدگل با جمعیت افزون بر 103 هزار نفر در فاصله 6 کیلومتری کاشان و 215 کیلومتری شمال اصفهان واقع است.
7472/8123
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.