به گزارش ایرنا، علی اصغر مومنیان روز سه شنبه در جلسه شورای آموزش و پرورش اردستان گفت: این موضوع با توجه به وضعیت موجود می تواند به آینده دانش آموزان و داوطلبان کنکور ضربه جبران ناپذیری وارد کند و از این رو از مسوولان عالی شهرستان درخواست پیگیری داریم.
وی در مورد وضعیت تحصیلی دانش آموزان تصریح کرد: آمار قبولی کلاس ها مقداری گول زننده است.
مدیر آموزش و پرورش اردستان افزود: تعدادی از دانش آموزان این شهرستان در کنکور سراسری رتبه های خوبی کسب کردند اما به طور میانگین وضعیت خوبی نداربم که نیاز به توجه بیشتر به بحث آموزش احساس می شود.
وی عنوان کرد: تلاش داریم با همکاری موسسه های آموزشی خصوصی و استفاده از استادان استانی و کشوری با نظر دانش آموزان نسبت به برگزاری کلاس های کنکوری اقدام و کمبود آموزشی موجود را جبران کنیم.
مومنیان اضافه کرد: دانش آموزان با تاسف تا کنون تمایلی به کلاس های برگزار شده، نداشتند که باید آسیب شناسی صورت گیرد و مجموعه آموزش و پرورش در اختصاص اعتبارها جهت تقویت بحث آموزش تلاش دارد.
وی در ادامه نیز نبود مرکز مشاوره بالینی و درسی ویژه دانش آموزان و فقدان ارائه خدمات در این زمینه را از دیگر چالش های موجود دانست و بیان کرد: برخی دبیران با تاسف موضوع اشتغال در کشور و پس از پایان تحصیل را در کلاس ها مطرح می کنند که این امر موجب بی انگیزگی بین دانش آموزان می شود.
مدیر آموزش و پرورش اردستان در مورد استفاده از فضای مجازی نیز تاکید کرد: این فضا را نمی توان قطع یا محدود کرد بلکه باید روش استفاده درست از آن را به دانش آموزان آموخت.
فرماندار اردستان نیز در ادامه گفت: موضوع آموزش و موفقیت درسی مطالبه جدی خانواده ها است که باید آموزش و پرورش با برنامه ریزی و استفاده از ظرفیت های موجود، با وارد کردن کمترین فشاراقتصادی به خانواده ها بیشترین بازدهی را برای دانش آموزان به وجود آورده و در جهت تحقق آن گام بردارد.
حمیدرضا تاملی افزود: استفاده از ظرفیت خیرین مدرسه ساز نیز می تواند زمینه را برای رشد و بالندگی آموزش و پرورش فراهم کند که تا کنون از آن بهره برداری مناسبی نشده است.
وی تقویت و توجه به طرح های آموزشی و مطالبه گری تکمیل طرح های آموزشی نیمه تمام را از ضرورت های آموزش و پرورش اردستان برشمرد و بر پیگیری آنها تاکید کرد.
فرماندار اردستان بیان کرد: تقویت روحیه پرسشگری در بین دانش آموزان ضروری است زیرا نقد کردن و نقدپذیر بودن سرمایه گران بهایی می باشد که می تواند جامعه را به پیشرفت برساند و مدیریت شهرستان از این فضای باز گفت و گو در چهلمین سال پیروزی انقلاب اسلامی استقبال می کند.
بیش از چهار هزار و 400 نفر دانش آموز در 65 واحد آموزشی اردستان به تحصیل اشتغال دارند.
این شهرستان با جمعیت افزون بر 42 هزار نفر در فاصله نزدیک به 118 کیلومتری شمال شرقی اصفهان واقع است.
7431/8123
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.