به گزارش ایرنا، رضا روحانی روز دوشنبه در نشست خبری نخستین نمایشگاه صنعت سینمای اصفهان در معاونت فرهنگی شهرداری اصفهان، افزود: می توان با برنامه ریزی مناسب و اقدامات صحیح، مسائل فرهنگی مثل صنعت سینما، تئاتر و موسیقی را گسترش داد و از قبال آن خلق ثروت کرد.
شناسایی جنبه های مختلف سینما مانند فیلمنامه نویسی، گریم، طراحی، بازیگری، تدوین، تهیه کنندگی، کارگردانی و تمام متعلقات سینما اهمیت دارد تا با تکیه بر دانسته ها بتوانیم آن ها را در قالب یک نمایشگاه همچون یک ویترین عرضه کنیم.
روحانی خاطرنشان کرد: امیدواریم ظرفیت های حقیقی و حقوقی اصفهان در این نمایشگاه حضور موثری داشته باشند و ما بتوانیم این توان و ظرفیت را یکجا در قالب این نمایشگاه نشان دهیم.
وی جلوگیری از خروج نیروی انسانی نخبه به خارج از ایران و اصفهان را مهم برشمرد و تصریح کرد: توجه جدی به هنرمندان سبب تولید ثروت و رونق صنایع هنری می شود.
معاون سازمان فرهنگی شهرداری اصفهان اضافه کرد: اصفهان ظرفیت های فوق العاده ای در این زمینه دارد، موضوعی دیگری که می توان به آن پرداخت فرهنگ عامه و فولکلور شهر است که بسیار غنی است اما متاسفانه خیلی کم به آن پرداخته شده است.
به گفته او هنر و صنعت سینما اصفهان از قابلیت ها و ظرفیت های فراوانی برخوردار است، اما در سال های گذشته به آن کمتر توجه شد و همین امر اهمیت اجرای برنامه های احیاکننده آن را نشان می دهد.
روحانی با اشاره به تصمیم شهرداری اصفهان برای ادامه این رویداد اظهارداشت: سال آینده نمایشگاه توسعه یافته تر و به صورت ملی برگزار می شود.
یک پیشکسوت سینما گفت: برگزاری رویدادهای سینمایی در اصفهان به احیای این صنعت در گستره استانی و هم در سطح ملی کمک می کند.
غلامرضا مهیمن با بیان اینکه رویدادهای سینمایی در اصفهان به احیای این صنعت کمک می کند، تصریح کرد: فعالیت ‌های فرهنگی که از اصفهان آغاز می ‌شود تاثیری در سطح ملی دارد، زیرا این شهر از حیث فرهنگی و هنری همواره تاثیرگذار بوده است.
وی به ضرورت شناسایی ظرفیت و استعدادهای هنری اشاره و اضافه کرد : نیل به این مهم با برپایی برنامه هایی نظیر نمایشگاه و رویدادهای مشابه محقق می شود.
عضو شورای سیاستگذاری نخستین نمایشگاه صنعت سینمای اصفهان برگزاری این رخداد را نخستین گام برای توسعه این صنعت دانست و اضافه کرد: این منطقه از هنرمندان و خلاقان بسیاری برخوردار است و می تواند بر تکیه بر آن ها شرایط بهتری را برای این هنر و صنعت ایجاد کند.
عضو شورای سیاستگذاری نمایشگاه صنعت سینما خاطرنشان کرد: مهاجرت هنرمندان اصفهان دردناک است و ما می‌ خواهیم صدای اصفهان شنیده شود.
سعید محسن‌ صفوی بیان کرد : در ابتدا با این چالش جدی مواجه بودیم که آیا سینمای اصفهان آن‌ قدر قوی هست که دارای صنعت باشد یا خیر و آیا برگزاری این نمایشگاه می ‌تواند به رشد صنعت سینمای اصفهان کمک کند؟ به همین دلیل برای بالا بردن وجهه علمی نمایشگاه تصمیم گرفتیم بخش ‌های جنبی که اهمیتش کمتر از خود نمایشگاه نیست و حتی شاید بیشتر هم باشد، در نظر بگیریم.
وی با بیان این که سینما با هدایت درست می ‌تواند به صنعتی پول‌ساز تبدیل شود و اصفهان با توجه به میزبانی از جشنواره فیلم کودک و نوجوان می ‌تواند از این ظرفیت بهره ببرد، گفت: برگزاری گفت و گوها و نشست های سینمایی، میزگرد درباره سریال ‌سازی را با حضور افرادی خبره و مطرح همچون سیروس الوندی و بهروز افخمی در دستور کار داریم.
به گزارش ایرنا، نخستین نمایشگاه صنعت سینمای اصفهان با هدف توسعه این صنعت از فردا مشتمل بر 80 غرفه و زیرمجموعه از فردا سه شنبه به مدت چهار روز در سیتی سنتر اصفهان برگزار می شود.
تست بازیگری، طراحی صحنه، موسیقی متن، گپ سینمایی، انتقال تجربه، کارگاه‌های آموزشی با حضور فعالان سینمایی از جمله رویدادهای جنبی این برنامه است.
6020/6026/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.