به گزارش ایرنا، یکبار دیگر کینه و خشونت دشمنان علیه نظام اسلامی بروز و ظهور کرد و این بار با برافروختن آتش جهالت و کُفر و در اقدامی تروریستی و غیر انسانی جمعی از خادمان و مرزبانان کشور به شهادت رسیدند.
گروهک تروریستی 'جیش العدل' وابسته به القاعده با اقدامی کور و انتحاری 24 بهمن ماه یک دستگاه اتوبوس حامل نیروهای مرزبانی نیروی زمینی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی از لشکر امام حسین (ع) استان اصفهان در جاده خاش- زاهدان را مورد هدف قرار داد که در این حادثه تروریستی 27 نفر شهید و 13 نفر زخمی شدند.
در این حادثه شهر اصفهان پنج شهید، خمینی شهر و درچه پنج شهید، فولادشهر یک شهید، نجف آباد 2 شهید، شهرضا 2 شهید، شاهین شهر یک شهید، سمیرم 2 شهید، فلاورجان یک شهید، خور یک شهید، کاشان سه شهید، چادگان یک شهید، تیران یک شهید و آران و بیدگل یک شهید تقدیم انقلاب و نظام مقدس جمهوری اسلامی کردند.
روز بعد از این حادثه که حماسه ای فراموش نشدنی در تاریخ نصف جهان است 27 شهید مدافع حریم امنیت، وارد اصفهان شدند و مردم ولایتمدار و همیشه در صحنه مانند 25 آبان سال 1361 که کاروانی از 370 شهید عمیات محرم را استقبال کردند حماسه ای فراموش نشدنی را خلق کردند.
مردم اصفهان ثابت کردند برای حفاظت از دین و کشورشان از جان و مال خود و عزیزانشان می گذرند تا دشمنان و کوردلان بدانند که آنها هیچگاه از آرمان های خود دست نمی کشند.
به گزارش ایرنا، 25 آبان 1361 کاروانی از 370 جوان که در عمیات محرم با ذکر یا زینب (س) شهید شدند بر دستان مردم ولایی و عاشق به گلستان شهدای اصفهان رسیدند و در خاک پاک وطن آرام گرفتند.
جلوه این روز به حدی درخشان بود که امام خمینی (ره) در فرازی از سخنرانی سوم آذر ماه سال 61 فرمودند: 'در کجای دنیا جایی را مثل اصفهان پیدا می کنید که در یک روز 370 شهیدش را تشییع کردند، همین ملت شهید داده همچنان بر خدمت خود به اسلام ادامه می دهند'.
رهبر معظم انقلاب حماسه ایثار مردم اصفهان در 25 آبان سال 1361 را مصداق دیگری از سرافرازی در امتحانات الهی برشمردند و فرمودند: 'در آن روز عظیم، مردم اصفهان همزمان با تشییع 370 شهید، هزاران نفر دیگر از جوانان رشید خود را راهی جبهه ها کردند و نماد برجسته ای از ایثار و سرافرازی آفریدند.'
پس از گذشت بیش از سه دهه از آن تاریخ ،حماسه ای دیگر در این شهر تاریخی رقم خورد، روزی که خیابان های اطراف گلستان شهدا قدمگاه زنان، مردان و جوانانی شد که کاروان بهشتی شهدای مدافع وطن را با اشک و عشق بدرقه کردند.
گلستان شهدای اصفهان که سال های سال، میزبان رزمندگان شهید این مرز و بوم است، در بهمن 97 بار دیگر خاطراتی ناب از تاریخ کشورمان را در خود ثبت کرد، خاطره عاشورایی که برگ برگ آنها، مُهر زرینی است بر دفتر این خطه قهرمان و شهید پرور.
استقبال مردم اصفهان از شهدا غیر قابل وصف بود، اشک‌هایی که در چشمان زنان و مردان و کودکان جمع شده بود، درد و دل هایی که خانواده های شهیدان با فرزندان، همسران و پدران خود می کردند، زینب هایی که مصمم بودند تا راه شهیدان خود را ادامه دهند و مردمی که لعن و نفرین می فرستادند به جنگ و تروریسم.
مردم قهرمان پرور اصفهان روز گذشته 27 بهمن در روز تشییع این شهدا میثاقی دوباره بستند و به جهان و جهانیان نشان دادند که در راه دفاع از دین و کشورشان همیشه آماده شهادت و ایثار هستند، ایثاری که در دل و جان آنهاست نه در بند زبان و کلمات.
ای شهید، ای عاشق، چه کسی مثل تو ساده پر کشید، چه کسی مثل تو حماسه آفرید، تو متن هر عاشقانه ای، تو بهترین جاودانه ای.
باری، با شهادت تو لرزه بر دشمن و کاخ ستم افتاده است، با شهادتت هیزم خشم جوانان شهرم شعله ور شده است ، ما راهمان را با تو ادامه می دهیم؛ و پیرو خط رهبرمان حرکت می کنیم .
6026/3011/1042
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.