احمد رضایی روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا درباره آغاز عملیات اجرایی خیابان حدفاصل بلوار شهدای صفه و بلوار جانبازان افزود: این طرح با هزینه ای بالغ بر 100 میلیارد ریال احداث می شود.
وی با اشاره به آغاز عملیات عمرانی محور کمکی خیابان ارتش، اظهارداشت: این خیابان به موازات خیابان ارتش حدفاصل بلوار شهدای صفه و بلوار جانبازان احداث خواهد شد که طول این محور سه کیلومتر و عرض آن 60 تا 75 متر است.
به گفته مدیر منطقه پنج شهرداری اصفهان، زمین های لازم برای ساخت این محور در مالکیت ارتش بوده که توافقات لازم در این خصوص صورت گرفته است.
رضایی با بیان اینکه خیابان ارتش تنها محور شریانی با ظرفیت بالا در جنوب غرب اصفهان است، خاطرنشان کرد: البته شریان‌های دیگری همانند خیابان محتشم کاشانی نیز در این ناحیه شهر وجود دارد اما ظرفیت محور ارتش از اهمیت بالایی برخوردار است.
وی گفت: با توجه به سرریز ترافیک محورهای شمالی – جنوبی به خیابان ارتش اهمیت ساخت این محور را دوچندان کرده است، از این رو محور کمکی در نظر گرفته شده ادامه بلوار جانبازان است.
مدیر منطقه پنج شهرداری اصفهان افزود: با انجام اقدامات تکمیلی ترافیک به انتهای اتوبان ذوب آهن منتقل و به موازات خیابان ارتش تا انتهای بلوار شهدای صفه نیز ادامه پیدا می‌کند.
وی اظهار داشت: کاهش بار ترافیکی، طراحی مناسب یک خیابان، توسعه حمل و نقل عمومی و پیش بینی توسعه شهر اصفهان در آینده از جمله اهداف ساخت محور کمکی خیابان ارتش است.
در شهر اصفهان افزون بر 2 میلیون و 300 هزار نفر زندگی می کنند.
همچنین این خطه دارای 15 منطقه شهری، هفت هزار و 500 هکتار اراضی مسکونی، 700هزار خانه ، حدود 360 هکتار اراضی آموزشی، 50 هکتار پارکینگ، یکهزار و 100 هکتار فضای عمومی و 300 هکتار باغ داخل محدوده شهری است.
شهرستان اصفهان 2 میلیون نفر جمعیت دارد.
9913//6026/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.