غفور راستین روز شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: وی که نوجوان 17 ساله بود در روستای رودآباد از توابع سمیرم صبح امروز براثر مسمومیت با گاز منوکسید کربن جان باخت.
وی علت این مسمومیت را نقص در بخاری اعلام و اضافه کرد : به دنبال این حادثه یک کد آمبولانس اورژانس 115 به محل حادثه اعزام شد.
مدیر مرکز حوادث و فوریت های پزشکی اصفهان تصریح کرد: بیشترین موارد مسمومیت با منوکسید کربن به علت نقص در لوله بخاری، نصب آبگرمکن در حمام، استفاده از ذغال برا یگرم کردن محیط و استفاده از گاز پیک نیک در خودرو و چادر مسافرتی گزارش شده است.
وی با بیان اینکه قبل از نصب بخاری و وسایل گرمایشی باید از باز بودن مسیر دودکش و لوله های بخاری مطمئن شد، تاکید کرد: هر فردی در صورتی که در فضای بسته دچار علایم سردرد، سرگیجه و تهوع شد باید به سرعت از محل خارج شده و در هوای آزاد تنفس کند، چنانچه علایم بهبود یافت بی شک در معرض مسمومیت با گاز بوده است.
به گزارش ایرنا، منوکسید کربن گازی بی رنگ، بی بو و بی مزه است که در اثر سوختن ناقص تمام سوخت های آلی مانند گاز طبیعی، نفت، گازوئیل، بنزین و چوب حاصل می شود.
این گاز را که به آن قاتل خاموش می گویند 200 برابر راحت تر از اکسیژن با گلبول های قرمز ترکیب می شود و سالانه هزاران نفر را به کام مرگ می کشاند.
شهرستان 100 هزار نفری سمیرم با چهار محدوده مطالعاتی قبرکیخا، سمیرم، وردشت کُمه جز حوضه آبریز کارون بزرگ محسوب می شود.
این شهرستان دارای 150 روستا و آبادی، چهاربخش مرکزی، دناکوه، وردشت و پادنا و چهار شهر ونک، سمیرم، حنا و کُمه در 160 کیلومتری جنوب اصفهان واقع شده است.
9913//6026/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.