به گزارش ایرنا، سید ناصر رضوی شامگاه روز شنبه در همایش قرانی 'چهل آیه روشن' در حسینیه شهدای بسیج ناحیه مقاومت بسیج امام صادق (ع) اصفهان ، افزود : قبل از پیروزی انقلاب جلسات قرآن موجب وحشت رژیم پهلوی شده بود و بسیاری از شهدا تربیت شدگان جلسات قرآن بودند.
وی خاطرنشان کرد: مشکلات مردم جز با معجزه قرآن حل نمی شود و امروز هم برای برون رفت از مشکلات راهی جز پناه به قرآن و عترت وجود ندارد.
یکی دیگر از استادان قرآنی و پیشکسوت فعالیت قرآنی با اشاره به تفاوت های جلسات قرآنی در قبل و بعد ار انقلاب، افزود: جلسات قرآن محلی برای توزیع اعلامیه های امام خمینی (ره) و محل برای روشنگری بود.
سید محمد طباطبایی افزود: انقلاب اسلامی از نظر کمی و کیفی موجب رشد فعالیت های قرآنی شده است زیرا پیش از انقلاب اسلامی کسانی که قرآن را حفظ بودند بندرت در جامعه یافت می شد ولی امروز هزاران حافظ قرآن به برکت نظام اسلامی تربیت شده اند.
علیرضا سلطانی پیشکسوت قرآنی دیگری در این همایش گفت: همه استادان قرآن پیش از انقلاب روحیه انقلابی داشتند و بدون واهمه از عناصر ساواک فعالیت های انقلابی و قرآنی داشتند.
وی با اشاره به مزاحمت ساواک برای جلسات قرآن ادامه داد: قبل از انقلاب جلسات همراه خوف و ترس بود و عناصر ساواک در برخی مواقع برای قرآن پژوهان مشکل ایجاد می کردند.
وی خاطرنشان کرد: امروز نهادهای بسیاری در عرصه های تخصصی از جمله حفظ، قرائت، تفسیر و دیگر عرصه ها در جامعه فعالیت های گسترده ای دارند.
شرکت کنندگان در این مراسم ساعت 21 امشب همراه مردم سراسر کشور بانک تکبیر سردادند.
در این مراسم برنامه های قرآنی متنوعی اجرا و از فعالان و پیشکسوتان قرآنی اصفهان تجلیل شد.
همایش قرآنی 'چهل آیه روشن' به همت کمیته قرآنی ستاد دهه فجر استان اصفهان همزمان با شب پیروزی انقلاب اسلامی اجرا شد.
6026//7134/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.