رشید قاسمی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: افزایش حضور گردشگران در نقاط کویری ابوزیدآباد را از ابتدای مهرماه با آغاز فصل گردشگری کویری شاهد بودیم که به نسبت سال گذشته رشدی 80 درصدی نشان می دهد و پذیرایی از آنها در روزهای پیش رو ادامه می یابد.
وی با اشاره به حمایت و همکاری های گسترده فرماندار آران و بیدگل در توسعه مناطق گردشگری این شهرستان بیان کرد: مرحله دوم ساماندهی کویرهای ابوزیدآباد با همکاری شهرداری، نیروی انتظامی و بهداشت و درمان آغاز شده و تا کنون نزدیک به 400 میلیون ریال هزینه صورت گرفت که از جمله می توان به بهسازی جاده و نصب تابلوهای راهنمایی، ساخت سرویس بهداشتی، سکوی نمازخانه، استقرار تانکر آب و آشپزخانه سیار و سطل های زباله در منطقه های پر تردد اشاره کرد.
مدیر اجرایی گردشگری بخش کویرات آران و بیدگل همچنین به ساماندهی حاشیه مسیرهای ورودی به کویر و جمع آوری نخاله ها از سوی شهرداری ابوزیدآباد اشاره کرد و گفت: همه مسیرهای فرعی ورود به کویر ابوزیدآباد از سوی اداره منابع طبیعی مسدود و تنها یک مسیر ورود به کویر از ابوزیدآباد باز است.
وی در ادامه استقرار خودروهای آمبولانس و آتش نشانی، ماموران منابع طبیعی، محیط زیست و انتظامی، استقرار خودرو جهت توزیع چوب باغی بین گردشگران و راهنمای تورهای ورودی به منطقه را از دیگر اقدام های صورت گرفته برای ساماندهی کویر عنوان کرد.
به گزارش ایرنا، سیازگه پهنه ای گسترده در 10 کیلومتری شمال شهر ابوزیدآباد از توابع آران و بیدگل در محاصره تپه های شنی بکر و زیبا با پوشش گیاهی و جانوری گوناگون می باشد که در تلاقی با ناهمواری های ریگزار نماهایی جذاب ایجاد می کند.
ابوزیدآباد در 30 کیلومتری شمال شرق آران و بیدگل قرار دارد.
شهرستان آران و بیدگل با برخورداری از افزون بر 140 اثر تاریخی، طبیعی و اماکن زیارتی و گردشگری در فاصله 6 کیلومتری کاشان و 215 کیلومتری شمال اصفهان واقع است.
7472/8123
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.