به گزارش ایرنا، بیژن خاکشور روز پنجشنبه در آیین جشن چهل سالگی انقلاب در کنیسه یهودیان اصفهان تصریح کرد: بعد از انقلاب اسلامی جذابیت و اعتقادات دینی اقوام بیشتر شد و هر یک از پیروان ادیان در دیانت خود محکم تر شده اند.
وی اضافه کرد: امروز یهودی ها یهودی تر، مسیحیان مسیحی تر، زرتشتی ها زرتشتی تر و مسلمانان مسلمان تر شده اند زیرا انقلاب هویت دینی را تقویت و همین موجب جذابیت و انسجام شده است.
عضو انجمن کلیمیان اصفهان به نقش کلیمیان در دفاع مقدس و انقلاب اسلامی اشاره و اضافه کرد: امروز یکی از جانبازان 70 درصد دفاع مقدس به نام جهانبخش قهرمانی از جامعه کلیمیان با وجود مشکلات جانبازی با رشد و اعتلای ایران در یکی از دانشگاههای بزرگ کشور مشغول جهاد علمی است و معتقد است که جنگ تمام نشده است و باید در عرصه علم نیز تلاش کرد.
وی با اشاره به سه تمثیل از مولانا، گفت: اگرچه ادیان و تفکرات متفاوت است ولی همه به دنبال یک چیز هستند، با هر زبانی خدا را می خوانند، همه عزیز هستند و این از عظمت خدا است که همه را در کنار هم آفریده است.
وی ادامه داد: به جای امروز بر افتراقات باید به دنبال تمرکز روی اشتراکات بود زیرا تمرکز روی زیبایی ها موجب زیبایی است و اگر روی اختلافات تمرکز شود، اختلافات بیشتر خواهد شد.
بیست هزار نفر پیروان کلیمی در ایران سکونت دارند.
7134/6026/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.