به گزارش ایرنا، محسن بختیار عصر روز سه شنبه پس از آغاز عملیات اجرایی 2 طرح آبرسانی روستایی در شهرستان گلپایگان در جمع خبرنگاران افزود: هم اکنون تمام روستاهای دارای بیش از10 خانوار در کشور از نعمت برق برخوردارند.
وی گفت: در جمهوری اسلامی در بخش برق به اهداف بالایی دست یافته ایم و ظرفیت نیروگاه ها از هفت هزار مگاوات در سال 57 به80 هزار مگاوات(رشد حدود 13 برابری) رسیده است.
وی گفت: در بخش آب آشامیدنی شهری و روستایی نیز پس از انقلاب، فعالیت گسترده ای صورت گرفته، به نحوی که در ابتدای انقلاب تنها10 درصد از مردم روستاهای کشور از آب بهداشتی برخوردار بودند که این رقم اکنون به 75 درصد رسیده است.
وی با اشاره به کلنگ زنی 2 طرح آبرسانی روستائی در شهرستان های گلپایگان و خوانسار گفت: در چارچوب این 2 طرح، آب آشامیدنی 42 روستا از طریق تصفیه خانه مجتمع آبرسانی گلپایگان و آب آشامیدنی 22 روستا از طریق مجتمع آبرسانی خوانسار تامین خواهد شد.
معاون وزیر نیرو اضافه کرد: منابع اجرای این دو طرح از طریق اعتبارات ملی و صندوق توسعه ملی تامین می شود و امیدواریم در آینده نزدیک به بهره برداری برسد.
بختیار یادآور شد: اکنون آب آشامیدنی مردم شهرستان های گلپایگان و خوانسار از طریق تصفیه خانه ای که به سد کوچری متصل است، تامین می شود.
به گزارش ایرنا، عصر امروز با حضور معاون برنامه‌ریزی و اقتصادی وزیر نیرو و جمعی از مسوولان محلی و استانی به مناسبت دهه فجر، عملیات اجرایی آبرسانی به 12 روستای گلپایگان آغاز شد.
این طرح با خط انتقالی به طول هشت کیلومتر از ایستگاه پمپاژ روستای شرکت زراعی با 25 میلیارد ریال اعتبار و آبرسانی به روستای وانشان از مخزن پیستون سازی با خط انتقال شش هزار و 350 متر و چهار هزار و500 میلیون ریال اعتبار اجرا می شود.
شهرستان گلپایگان در180 کیلومتری شمال غرب اصفهان قرار دارد.
6027/7138
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.