به گزارش ایرنا، حجت الاسلام و المسلمین محمد قطبی شامگاه روز سه شنبه در آیین گرامیداشت چهلمین سال پیروزی انقلاب اسلامی ایران در عبادتگاه زرتشتیان اصفهان، افزود: همه ادیان الهی به دنبال سرافرازی و سربلندی پیروان خود هستند و حتی پیامبران الهی فدا شدند تا رهروان آنها سرافراز باشند.
وی تصریح کرد: امام خمینی (ره) مبتنی بر این دستور الهی در برابر بیگانگان تا پای جان ایستاد، زندان و تبعید شد ولی مقاومت کرد و حکومتی را بنیانگذاری کرد که خود مردم سرنوشت خود را در آن مشخص کنند.
رییس دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان اظهارداشت: بر اساس گفتمان انقلاب اسلامی سرنوشت هر کشوری توسط همان کسانی مشخص می شود که در دایره مرزهای آن سرزمین سکونت دارند و حتی ما معتقدیم سایر کشورها مانند مردم فلسطین باید سرنوشت، قانونگذاری، حکومت و مسوولان خود را خود مشخص کنند.
وی با بیان اینکهه برخی آثار به دست آمده از تپه ' سیلک' کاشان نشان از تمدن هفت هزار ساله ایران دارد، افزود: ملت ایران همواره ملتی خداپرست، نجیب، شریف، مودب، متخلق و افتخارآفرین بوده است.
وی ادامه داد: البته در کشاکش تاریخ مورد هجمه دشمنان بوده است که نمونه آن حضور استعماری روسها از شمال و انگلیس ها و دول غربی از جنوب در صد سال گذشته و غارت اموال ملت است.
رییس دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان به نهضت های ملت ایران برای مقابله با استعمارگران در طول تاریخ اشاره و اضافه کرد: همواره افرادی چون خیابانی ها و میرزا کوچک خان ها در مقابل ستمگران ایستادند تا امروز به برکت انقلاب اسلامی ملت ایران چنین مستحکم و مقاوم در برابر بیگانگان بایستد.
وی با بیان اینکه کوتاه کردن دست بیگانگان از جان، مال و منابع این مملکت مبنای انقلاب اسلامی بود،یادآور شد : ملت ما می خواست به جهان بگوید ما خود می توانیم خود را اداره کنیم چرا دیگران برای ما نسخه های اقتصادی، سیاسی و فرهنگی تجویز کنند؟
قطبی بیان کرد : در برخی دورانها متاسفانه کدخدای برخی مناطق نیز توسط بیگانگان مشخص می شد، در حالی که ملت ایران ملتی متمدن، با پیشینه تاریخی چند هزار ساله و دارای فرهنگ و عقلانیت بوده و هست.
وی به فشارهای دول استعماری به ملت ایران برای تسلیم شدن در برابر آنها اشاره کرد و افزود: در برخی دوران آذوقه این ملت توسط بیگانگان انبار شد و قحطی ایجاد کردند تا مردم ایران در برابر آنها سرتسلیم فرود آورد.
رییس دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان حفظ استقلال سیاسی، فرهنگی، اقتصای، علم و فناوری را از دستاوردهای انقلاب اسلامی برشمرد و ادامه داد: انقلاب اسلامی به مردم اجازه در سرنوشت خود و قانونگذاری حضور داشته باشند و حتی بر اساس قانون اقلیت های دینی نیز دارای نماینده شدند.
وی با اشاره به تلاش برخی برای جلوگیری از حضور نمایندگان اقلیت های دینی در قانونگذاری، گفت: امام خمینی (ره) محکم از این مسیر دفاع کردند و معتقد بودند بر مبنای دستورات دینی اقلیتها نیز باید حق حضور در این عرصه را داشته باشند.
قطبی تاکید کرد: ملت ایران دارای سرزمین مشترک و واحدی هستند و همه ادیان الهی این سرزمین به خدای واحد معتقدند و برای دفاع از این سرزمین همه ادیان شهید دادند و در سایر عرصه های سیاسی، اجتماعی مانند دفاع، انتخابات، راهپیمایی ها و امروز نیز در عرصه نبرد اقتصادی دوشادوش هم حضور دارند.
وی اظهارداشت: ادیان الهی ادیانی اجتماعی و خانواده مدار است و با روش عرفانهای کاذبی که به فردگرایی و دوری از خانواده سوق می دهند متفاوت است.
آیین گرامیداشت چهلمین سال پیروزی انقلاب اسلامی ایران شامگاه سه شنبه با حضور نمایندگانی از ادیان زرتشتی، مسیحیان ارمنی و آشوری، کلیمیان و مسلمانان در عبادتگاه زرتشتیان اصفهان، برگزار شد.
6026//7134/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.