به گزارش ایرنا، موبد بهزاد نیک دین شامگاه روز سه شنبه در آیین گرامیداشت چهلمین سال پیروزی انقلاب اسلامی ایران در عبادتگاه زرتشتیان اصفهان، افزود: امروز 14 هزار و 244 روز از یک انقلاب و دگرگونی عظیم در ملت ایران می گذرد که پیام آن، این بود که ای ملت ایران بیدار شو ببین جایگاهت کجاست؟
وی ادامه داد: من خود قبل از انقلاب اسلامی نسبت به این انقلاب بی تفاوت بودم و می ترسیدم حکومت اسلامی با محوریت روحانیت شکل گیرد و وضع زرتشتیان بد شود ولی بعد از چهل سال از عمر این انقلاب به این سالها افتخار می کنم.
موبد زرتشتیان اصفهان اظهارداشت: امروز یهودی، مسیحی، زرتشتی و مسلمان به عنوان هموطن در کنار هم زندگی می کنند و کسی متعرض دیگری نمی شود، حتی هر مذهبی کتاب و معارف دینی خود را در مدارس خود تعلیم می دهد.
وی تصریح کرد: روند حرکتی این انقلاب حرکتی به سمت پیشرفت ایران، مهربانی، وحدت و همدلی پیروان ادیان بودو
وی با اشاره به مشکلات اقتصادی مردم، تصریح کرد : درست است که در داخل مشکلاتی وجود دارد، ولی ملت ایران هیچگاه به بیگانگان اجازه نمی دهند به این کشور کوچکترین تعرضی داشته باشد.
نیک دین ادامه داد : طبق قانون خواسته های خود را پیگیری می کنیم ولی ما همه ایرانی هستیم و در اصل یک خانواده ایم که برای سرافزاری سرزمین ایران با وحدت و همدلی تلاش می کنیم تا جایگاه ایران را به جهان عرضه کنیم.
به گفته وی ملت ایران با دو هویت ایرانی و اسلامی شناخته می شود و حرکت امام خمینی (ره)، بر مدار این دو هویت شکل گرفت و جامعه را به سمت این دو سوق داد.
موبد زرتشتیان اصفهان اضافه کرد : البته مسوولان ما باید برای برطرف کردن مشکلات معیشتی و مادی مردم بیشتر کوشش کنند زیرا همانطور که رهبر معظم انقلاب اسلامی گوشزد می کنند باید اشرافیت ها کنار گذاشته شود، نباید طبقات در جامعه اسلامی شکل گیرد.
وی بیان کرد : وضع جامعه نباید به گونه ای باشد که برخی حقوقهای نجومی داشته باشند و برخی در فراهم کردن ساده ترین مایحتاج زندگی با مشکل مواجه شوند و اگر چنین شود به طور قطع بیگانگان سوء استفاده خواهند کرد.
نیک دین خاطرنشان کرد: ملت ایران دست در دست هم این انقلاب را ادامه خواهند داد تا به دست 'سوشیانت' یا همان حضرت مهدی (عج) شیعیان تحویل دهیم و در کنار هم مسائل و مشکلات را حل خواهیم کرد و هرگز اجازه نمی دهیم بیگانگان در بین ما نفوذ پیدا کنند.
'سوشیانت' عنوانی است که زرتشیان به منجی آخر الزمان می دهند.
وی امنیت و آرامش امروز ملت ایران را یکی از دستاوردهای انقلاب اسلامی برشمرد و افزود: خونهای پاک بسیاری برای حفظ استقلال و سرافرازی ایران در این کشور و حتی بیرون از مرزهای ایران بر زمین ریخته شده است که نمود آنها شهدای مدافع حرم هستند که بیرون از مرزهای ایران اسلامی جان خود را فدا کردند تا ملت ایران آرامش داشته باشند.
وی اضافه کرد: همانطور که در دوران دفاع مقدس ملت ایران اعم از زرتشتی، مسیحی، یهودی و مسلمان دست در دست هم با دشمن مقابله کردند، امروز هم با وحدت و همدلی از این سرزمین دفاع می کنند و به دشمن اجازه نمی دهند اهداف خود را پیاده کنند.
آیین گرامیداشت چهلمین سال پیروزی انقلاب اسلامی ایران شامگاه سه شنبه با حضور نمایندگانی از ادیان زرتشتی، مسیحیان ارمنی و آشوری، کلیمیان و مسلمانان در عبادتگاه زرتشتیان اصفهان، برگزار شد.
6026//7134/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.