'پد'، اصطلاحی است که برای محل استقرار و نشست و برخاست بالگرد روی ساختمان های بلندمرتبه به کار برده می شود.
دکتر غفور راستین روز سه‌شنبه در حاشیه مراسم افتتاح این پد در جمع خبرنگاران افزود: این پد با900 مترمربع مساحت و صرف یکهزار و500 میلیون ریال هزینه احداث شده است.
وی یادآور شد: پد بیمارستان 9 دی منظریه خمینی‌شهر، دومین پد بالگرد اورژانس 115 استان بعد از بیمارستان الزهرا در اصفهان است.
وی تصریح کرد: امروز نخستین بار در کشور، مانور نمادین آمادگی برای انتقال بیماران ناشی از آنفولانزای پرندگان از طریق بالگرد در بیمارستان 9 دی خمینی‌شهر اجرا شد.
راستین با اشاره به اجرای این مانور در راستای حفظ آمادگی در مقابل حملات میکروبیولوژی، شیمایی و هسته‌ای گفت: در مانور امروز عملیات پیشگیری، فرود، انتقال، درمان و انتقال بیماران واگیردار آزمایش شد.
مدیر حوادث و فوریت‌های پزشکی استان اصفهان گفت: از این‌ پس بیماران دارای وضعیت حاد از طریق ناوگان هوائی به بیمارستان ‌9 دی منظریه منتقل می‌شوند.
وی با اشاره به اینکه حوزه بهداشت و درمانی آمادگی ارائه خدمات به مصدومان حوادث غیرمترقبه و پدافند غیرعامل، بیماری‌های واگیر و حملات شیمایی و هسته‌ای را دارد، گفت: راه‌اندازی پد بیمارستان 9 دی منظریه کمک زیادی به ارتقاء سطح کیفی خدمات درمانی استان اصفهان و شهرستان خمینی‌شهر می‌کند.
راستین ادامه داد: تدابیر لازم برای تشکیل گروه‌های پیش بیمارستانی و گروه بیمارستانی و درمانی بصورت مشارکتی اورژانس 115 با حوزه درمان با ناوگان هوائی استان اصفهان پیش‌بینی ‌شده است.
وی تأکید کرد: در حال حاضر در مجموع60 گروه در حال آموزش هستند تا در مواقع موردنیاز بتوانند حوادث غیرمترقبه و پدافند غیرعامل در حوزه میکروبیولوژی و شیمیائی را پوشش دهند.
راستین افزود: پایگاه اورژانس هوایی متشکل از یک فروند بالگرد 412 و دو تکنسین فوریت های پزشکی بصورت 24ساعته و در زمان نیاز به پرواز امدادی، آماده خدمت رسانی هستند.
شهرستان خمینی شهر در 12 کیلومتری غرب اصفهان قرار دارد.
6027/7145
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.